דובר צה"ל בערבית, אל"ם אביחי אדרעי, פרסם סדרת ציוצים בימים האחרונים בהם הוא מבקש מתושבי רצועת עזה להתפנות לאזורים ההומניטריים בשל הלחימה. ארגון הטרור חמאס הגיב לדברים ובכך חשף את נקודת החולשה המרכזית שלו.

בהודעה שיצאה מטעם לשכת ההסברה של חמאס נכתב: "הכיבוש מנסה ליישם את תוכניותיו לפנות את העיר עזה, כדי "להשיג ביטחון", לטענתו. הוא קורא לתושבי עזה לעזוב את העיר ואף מאלץ אותם לעשות זאת בכוח". 

ראש מועצת מטולה מצהיר: "אני פותח את מוסדות החינוך" - זה תאריך היעד
מנחם קלמנזון על עסקת חטופים: "יש לנו את הזכות המוסרית להגיד לא בכל מחיר"

עוד נטען כי "הכיבוש מנסה להפוך את העיר עזה לאזור שבלתי ניתן לחיות בו במטרה לרוקן אותו מתושביו ולפנותם דרומה. הכיבוש מפרסם מפות פינוי מטעות שמפנות את התושבים ל"אזורים בטוחים"".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עקורים פלסטינים ברצועת עזה (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

בתגובה לציוצים של אדרעי, ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, ערך שיחות בהולות עם המתווכות ומסר להם כי קריאות צה"ל לפינוי שכונות רחבות בעזה, מעשי הטבח, ההרג והגירוש, לדבריו, עלולים להשיב את המו"מ לנקודת האפס. בנוסף הטיל הנייה על נתניהו וצה"ל את האחריות על קריסת נתיב השיחות הזה.

בתוך כך, ארגון הטרור החזית העממית התייחס אף הוא לנושא ומסר: "ההתנגדות לא תחכה זמן רב להפסקת האש, ועל האויב לצפות ליותר מבצעים איכותיים ומארבים יעילים, ולא להמר על לחץ צבאי על אזרחים כי הוכח שהוא נכשל".