״חזרנו בחזרה לשג'אעייה כדי לפגוע באויב להשמיד אותו. אנחנו גורמים לו להבין להיכן שהוא יחזור אנחנו נגיע ונשמיד לו את היכולות מעל הקרקע ומתחת לקרקע. אנחנו מייצרים את התשתית שתאפשר חזרה בטוחה ככל הניתן לישובים כאן מאחור״ אומר סא״ל יונתן  מפקד גדוד 202 של חטיבת הצנחנים. 

בשבועיים האחרונים לוחמי חטיבת הצנחנים יחד עם השריון וחיל ההנדסה הקרבית מטהרים מחדש את שכונת שג'אעייה, "מה שבתחילת התמרון עשינו זאת עם כוחות גדולים עם מספרים של אוגדות היום אנחנו עושים עם הרבה פחות. עם מספר חטיבות״ אומר מפקד הגדוד. רחובות שג'אעייה נראים כעיי חורבות הרס בכל פינה, אין מבנה אחד שהעין קולטת שהוא עומד על תילו.

שג'אעייה (צילום: אבי אשכנזי)
שג'אעייה (צילום: אבי אשכנזי)

צה"ל הדהים את הג׳יאהד בלב שג'אעייה - ופגע אנושות באוטוסטרדה תת קרקעית
סערת תחקיר ה"ניו יורק טיימס": זה מה שבאמת קורה בצה"ל | אבי אשכנזי

למרות ההרס יש נסיונות של מחבלי החמאס להגיע מתוך המנהרות ולהתמקם בין ההריסות כדי לזנב בכוחות. מדובר בחוליות מצומצמות הפועלות לבד ללא הכוונה. ״מדובר בניסיונות דלים הם מגיעים למקומות בנסיון להתבוסס. אנחנו מאתרים אותם ומשמידים את רובם. אנחנו פועלים לאור מודיעין מדויק בין היתר מתוצאות חקירות השבויים. אנחנו הולכים על כל אבן ומשמידים כל חוליה שאותה אנחנו פוגשים״, אומר סא״ל יונתן. 

שג'אעייה (צילום: אבי אשכנזי)
שג'אעייה (צילום: אבי אשכנזי)

הכוחות אף חשפו לא מעט מנהרות, חלקן התקפיות, אשר מוליכות ממרכז העיר עזה דרך השכונה ועד לאזור הגדר סביב העוטף. גדוד שג'אעייה הוא הגדוד ההתקפי של חמאס והיה הגדוד המרכזי אשר טבח בתושבי נחל עוז, כפר עזה מוצב נחל עוז וניסה לחדור לעלומים. מבתי שג'אעייה  רואים את בתי נחל עוז עם הגגות האדומים ועתה המבנים המפוחמים הם שרידי הטבח של ה7 באוקטובר.

שג'אעייה (צילום: אבי אשכנזי)
שג'אעייה (צילום: אבי אשכנזי)

לוחמי צה''ל בשג'אעייה (צילום: אבי אשכנזי)
לוחמי צה''ל בשג'אעייה (צילום: אבי אשכנזי)

״מדובר במחבלים שטבחו בנחל עוז ובמוצב ב-7 באוקטובר היום אנחנו רואים שאריות של הגדוד. חוליות פחדניות שמחכים לזנב הכוחות שלנו. אין להם את התעוזה להתמודד עם העוצמה של הכוחות שאנחנו באים איתה. בגדול בקרבות פנים מול פנים אנחנו משמידים את מה שאנחנו נתקלים בו״, אומר מפקד גדוד הצנחנים. לוחמי החטיבה ילחמו עוד זמן בשג'אעייה כשהם נחושים לקבע מציאות ביטחונית חדשה, מאות מטרים ישובי עוטף עזה.