כחודש אחרי שחיזבאללה פרסם תיעוד ארוך מכטב"ם איסוף משמי הצפון ובו ניתן לראות את כל מפרץ חיפה, כולל נקודות אסטרטגיות. ארגון הטרור הלבנוני מפרסם היום (שלישי) תיעוד מטריד נוסף.

בתיעוד החדש טוען חיזבאללה כי הצליח בין היתר לצלם נקודת כינוס של חיילים באצבע הגליל ובחרמון, אתרי האזנה של חיל המודיעין בגבול עם לבנון, בסיסים צבאיים ברמת הגולן וסוללות של כיפות ברזל. 

שינוי דיסקט: המסר שהועבר לאיראן בתקיפה שיוחסה לישראל בסוריה
צה"ל מצא את נקודת החולשה של חמאס - וזה מטריף להם את הדעת

כאמור, בתיעוד הקודם תיעד חיזבאללה אזור תעשייה צבאי המזוהה עם חברת רפאל - כולל מספר רב של מפעלים ומחסנים - בו מיוצרים ומורכבים רכיבים של מערכות הגנה אווירית אפקטיביות, בעיקר כיפת ברזל וקלע דוד. בין האתרים באזור נמל חיפה, אזור אסטרטגי הכולל מתקנים צבאיים ומתקני תעשייה ומסחר ענקיים, החשובים שבהם: בסיס צבאי חיפה, האחראי על כיכר חיל הים הצפונית,  מל חיפה האזרחי, הגדול ביותר בישראל, מתקנים פטרוכימיים - מיכלי נפט, תחנת כוח חיפה ועוד.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

סוללות כיפת ברזל כפי שתיעד חיזבאללה (צילום: צילום מסך)
סוללות כיפת ברזל כפי שתיעד חיזבאללה (צילום: צילום מסך)

בצה"ל התייחסו בשיחה עם מעריב לסרטון שפרסם חיזבאללה בשעה האחרונה שמבוסס על צילומי כטב"ם שהעלה חיזבאללה מעל שמי חיפה והצפון. "מדובר בפיגוע תודעתי ולא נעים. הנושא מתוחקר, אבל חשוב שהציבור יידע שלא כל פעם אנחנו מיירטים כטב"מי צילום בשל מספר שיקולים מבצעיים. לא תמיד מתאפשר היירוט בשל הסיכון לנזק סביבתי. לא כך הדין כשמדובר בכטב"ם נפץ. אנו עושים את כל הפעולות כדי ליירט", אמר גורם בצה"ל. הגורם הוסיף ואמר כי בצה"ל בוחנים את המועד שבו חזר הכטב"ם וצילם. ההערכה היא כי הכטב"ם חדר לשמי ישראל אם החדירה הייתה ביממה האחרונה או במהלך השבוע החולף.