הם למדו חמש יחידות מדעים, רובוטיקה, מחשבים ועוד. הם בקלות היו יכולים להגיע ל8200 או לימדה טכנולוגית אחרת. אבל הם העדיפו להתנדב לחטיבת הצנחנים. עברו מסלול מפרך של לוחמים. ואז הגיעה המלחמה. הם מצאו עצמם בלב לחימה עצימה בעזה בתוך מנהרות ובסמטאות צפופות.

הכישורים הטכנולוגיים היחידים שלהם הובילו את מפקדי גדוד 202 של חטיבת הצנחנים לגייס אותם למשימות לא שגרתיות. שני הלוחמים, סמל מתן גרין ממודיעין וסמל עמית יוגב מקרית אתא, הקימו בתוך הגדוד מערך רחפנים הכולל רחפני סריקה ואיתור מחבלים בין הסמטאות ובתוך מנהרות, רחפני תקיפה שבנו בעצמם וכן מערך חוזי שפיתחו.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

דיווח מלב שג'אעייה (צילום: אבי אשכנזי)
דיווח מלב שג'אעייה (צילום: אבי אשכנזי)

שובה של הדוכיפת: חיזבאללה פרסם תיעוד מטריד נוסף
צה"ל מצא את נקודת החולשה של חמאס - וזה מטריף להם את הדעת

התוצאה היא שהשניים הפכו לאימת מחבלי החמאס בג'בליה ובשג'עיה. רק אתמול בבוקר הם הביאו להריגתם של שבעה מחבלי חמאס אשר זוהו על ידם וחוסלו במהירות על ידי כוחות הצנחנים וחיל האוויר. בשבועיים האחרונים השניים אחראים באמצעות הטכנולוגיה שבנו ואותה הם מפעילים לאיתור וחיסול עשרים מחבלי חמאס.

רחפנים של צה''ל (צילום: דובר צה''ל)
רחפנים של צה''ל (צילום: דובר צה''ל)

שג'אעייה. אחד ממוקדי הטרור ברצועה  (צילום: אבי אשכנזי)
שג'אעייה. אחד ממוקדי הטרור ברצועה (צילום: אבי אשכנזי)

מפקדם, רס"ן פז בוסקילה, מספר כי הפעילות של השניים ואמצעי התצפית והסריקה הם כלי שמשרת לא רק את גדוד הצנחנים אלא את כל החטיבה ואת האוגדה המתמרנת בשג'עיה. השניים מספרים כי הבינו את הצורך המבצעי לנוכח המורכבות של הלחימה באזור אורבני צפוף והעובדה כי מדובר בלחימה ארוכה עם כל המורכבות. השנים אף למדו את השימוש הרב שעושה צבא אוקראינה במלחמה מול רוסיה ברחפנים הן כמערכת סריקה ותצפית והן כמערכת אש ותקיפה. 

עוד הם מספרים כי ביצעו התאמות טכנולוגיות לכלים אזרחיים וכן כלים צבאיים וכך כל פעילות במרחב הלחימה של חטיבת הצנחנים ושל גדוד 202 מלווה בפעילות הרחפנים של שני הלוחמים, שכבר אימנו כמה מחבריהם לגדוד. התוצאה היא שהצנחנים מצליחים להפתיע את מחבלי החמאס שלא יודעים איך פעם אחר פעם הם נחשפים ונפגעים באופן מדויק על ידי כוחות הצנחנים.