לפי דיווח ראשוני בסוכנויות הידיעות הערביות: שני פעילי חיזבאללה נהרגו היום (שלישי) בסיכול רכב באזור דמשק. ארגון חיזבאללה אימת את מותו של פעיל הארגון יאסר נמר אבו אלפאדל קרבש, בן לווייתו לשעבר של חסן נסראללה ואחראי כוח האדם של הארגון. לפי הדיווח, בשלב זה לא ניתן לזהות ההרוג השני עקב חריכת הרכב. 

מהדיווח, שמייחס את התקיפה לישראל, עולה כי הרכב נסע בדרך דמשק-ביירות סמוך למחסום סבורה שבכביש ג'יידת יאבוס באזור הכפרי של דמשק.

"אתם חשופים": חיזבאללה פרסם וידאו חריג על הבסיסים הרגישים של צה"ל  
צה"ל הדהים את הג׳יאהד בלב שג'אעייה - ופגע אנושות באוטוסטרדה תת קרקעית  

סיכול ברכב סמוך לדמשק 9/7/24 (צילום :רשתות ערביות)

אבו אלפאדל קרבש, בן לוויתו של נסראללה לשעבר, שנהרג בתקיפה, ידוע כאחראי על יחידת כוח האדם בחיזבאללה וכן כאחראי על הובלת הנשק לארגון מסוריה. מקורות מלבנון ומסעודיה אישרו את מותו של קרנבש בתקיפה. 

עוד דווח כי לפני שהמל"ט תקף את הרכב, מספר מל"טים חגו מעל הכביש הבינלאומי בין דמשק לביירות. נראה כי הסיכול התרחש באזור הגבול בין המדינות, סמוך למקום בו פרוסים כוחות משמר הגבול הסורים. 

חסן נסראללה, חג' אבו אלפאדל (צילום: רשתות ערביות)
חסן נסראללה, חג' אבו אלפאדל (צילום: רשתות ערביות)
 

בתוך כך, דובר צה"ל דיווח כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו לפני זמן קצר שני כטב״מי נפץ שעשו את דרכם לשטח הארץ מלבנון. הכלים לא חצו לשטח הארץ ולכן לא הופעלו התרעות, על פי המדיניות.

בעקבות החיסול בדמשק, הכוננות בצפון הוגברה. צה"ל לא קיבל אחריות על חיסול שני פעילי חיזבאללה, אך הערכה היא כי ארגון הטרור יבקש לנקום את חיסול שני הבכירים. בשעה האחרונה, יירט צה"ל שני כטב"מי נפץ שעשו דרכם משטח לבנון לישראל, לא הופעלו אזעקות ולא נגרם נזק. 

סיכול ברכב סמוך לדמשק 9/7/24 (צילום: רשתות ערביות)
סיכול ברכב סמוך לדמשק 9/7/24 (צילום: רשתות ערביות)

דובר צה"ל הודיע כי מוקדם יותר היום זוהו מספר שיגורים משטח רב א-תלתין שבלבנון למרחב משגב עם. לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה את מרבית השיגורים. זמן קצר לאחר השיגורים, כוחות אוגדה 91 זיהו שני מחבלים נכנסים למבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב מקור הירי, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המבנה ובו המחבלים.