עם נסיגת צה"ל מח'אן יונס בדרום רצועת עזה, משפחות פלסטיניות חזרו לבתיהן ההרוסים שלא מספקים את הצרכים האלמנטריים ביותר לחיים. מצלמת אלחדת' תיעדה את חיי הפלסטינים בח'אן יונס. מחמד אבו שבאב ובני משפחתו החליטו לחזור לביתם בח'אן יונס בדרום רצועת עזה ולהפוך את מה שנותר מביתם החרב למקום מחסה עבורם.

אהוד יערי חשף: התנאי שנסראללה לא מתכוון לוותר עליו בשום מצב
בעוד שבמצרים משדרים אופטימיות - גורם מדיני מצנן את ההתלהבות

מחמד אבו שבאב אמר: "הבית הפך לאיי חורבות. קשה לגור בו. הוא סוג של פחון עם עץ. לפני ארבעה ימים עברתי לפה לבית שלי ואני כעת מנקה אותו ומפנה את ההריסות החוצה. המצב על הפנים, החיים שלנו לא היו כך קודם. בתים רבים שנחרבו בח'אן יונס החלו להציב סכנה גדולה לחיי בעליהם שחזרו ונדהמו מההרס העצום שנגרם לעיר שהפך את הבתים לחורבות". הסכנה לא מנעה ממחמד לנקות את ההריסות ולשחזר את שאריות זכרונותיו עם אשתו ההרה וילדיו.

"החיים באוהלים בלתי נסבלים אז החלטתי לחזור לבית ולגור פה עם המשפחה שלי", המשיך. "אין מקום בטוח. בגלל שאין ביטחון, החלטנו לחזור לפה וזהו, אנחנו מתים ככה. ההפצצות הישראליות בח'אן יונס מאז דצמבר שעבר החריבו את התשתיות ושיתקו את כל תחומי החיים, בעקבות ההפסקה המוחלטת של כל השירותים בעיר, והיעדר העירייה ושירותי החיים בעיר".

עקורים ברצועת עזה. קרדיט: רשתות ערביות (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

"אפשר לומר ש-90% מח'אן יונס נחרבה. תשתית, מבנים, מוסדות וכל החיים פה בח'אן יונס לא נורמליים. שותים מים ומפחדים. הביוב התערבב איתם אבל רוצים לחיות. בגלל שכבר אין מקום בטוח בעזה רבים מעדיפים לחזור לבתיהם החרבים", הוסיף לסיום.

ביירון - חברת תרגום וכתיבה