נועה וניר ברנס, תושבי קיבוץ אורטל שברמת הגולן, נהרגו אתמול (שלישי) כתוצאה מפגיעה ישירה של רקטה ברכבם באזור צומת נפח. השניים הותירו אחריהם שלושה ילדים. 

ממועצה אזורית גולן נמסר: ״אבל כבד ירד על קיבוץ אורטל. נועה וניר ברנס, חברי הקיבוץ, נהרגו מפגיעה ישירה ברכבם. נועה וניר, בני 46, חברים מרכזיים ואהובים באורטל. הם הגיעו לאורטל בשנת 2012. ניר ניהל את ענף הלול ולפני כן את ענף התיירות ואת התרבות. נועה הייתה מזכירת ענף המטע. לזוג שלושה ילדים, בני 13, 16 ו-18. קהילת אורטל חזקה ומלוכדת, מחזקת את המשפחה ומתמודדת עם המצב״.

עדויות מח'אן יונס: "מי השתייה התערבבו בביוב, אך אנו רוצים לחיות"
מתקפה בליכוד: "בן גביר הורה לחזל"ש את מערכת היחסים עם ש"ס"

כאמור, עשרות רקטות של ארגון הטרור חיזבאללה שוגרו לעבר אמש רמת הגולן במהלך הערב. צוותי הכיבוי שהגיעו לזירה הקשה, חילצו את השניים, שהיו מוגדרים תחילה כפצועים באורח אנוש, והעבירו אותם לגורמי הרפואה.

ארגון הטרור נטל אחריות על ירי עשרות רקטות לעבר רמת הגולן, וטוען כי הוא כיוון אל מפקדת אוגדה 210 (האוגדה המרחבית של רמת הגולן) וכי מדובר בתגובה על החיסול שישראל ביצעה בכביש דמשק-ביירות.

כביש 91 מצומת נפח לצומת השריון סגור לתנועה לשני הכיוונים בשל נפילות באזור. (צילום: רשתות חברתיות)
כביש 91 מצומת נפח לצומת השריון סגור לתנועה לשני הכיוונים בשל נפילות באזור. (צילום: רשתות חברתיות)

משפחות המפונים ממטה "נלחמים על הצפון" מסרו בתגובה לאירוע הקשה: "הקו האדום נחצה. שני הרוגים בצפון ולאף אחד בהנהגה לא אכפת. אם לא נצא למלחמה בצפון עכשיו, זה יהיה פשע בל ימחה על ממשלת הימין וההנהגה. יש פה הזדמנות שאסור לפספס להכרעה אמיתית ולא מתקפות נקודתיות שלא נותנות גרם של הרתעה".

המשפחות הוסיפו: "בקרוב תראו אותנו ברחובות, ממילא לא השארתם לנו בית. אנחנו מפונים כבר למעלה מתשעה חודשים, וכרגע נראה שלשווא. אלפי עקורים, עשרות הרוגים, ואין יעד ברור למלחמה. הדבר הזה חייב להיפסק. מלחמה, עכשיו!".

פגיעה ישירה ברמת הגולן  (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
פגיעה ישירה ברמת הגולן (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

רפאל סלאב, תושב קריית שמונה וממובילי מטה "נלחמים על הצפון" אמר כי "זאת התוצאה של חתירה להסדרה והסכם, אין הסכם עם מחבלים, את חיזבאללה צריך להכניע, להרוג ולנצח, ולבנון צריכה לשלם מחיר כבד".

מפורום מגן עוטף לבנון המייצג את תושבי היישובים הלא מפונים בצפון נמסר: "ראשית אנו מבקשים להשתתף בצערן העמוק של משפחות ההרוגים מהפיגוע האכזרי שהתרחש הערב ולעמוד לצידן בשעה קשה זו. במשך תשעה חודשים אנו זועקים לכל עבר אודות היעדר הביטחון של אזרחי ישראל שהושארו והופקרו מאחור. לצערנו הרב חוסר המשילות והיעדר הביטחון בגבול הצפון עלו הערב בחייהם של שני אזרחים שנרצחו בגלל הפקרות זו".

"אנו קוראים בזאת לממשלת ישראל לפעול בכל האמצעים הנחוצים על מנת לשים סוף להפקרות הצפון ולהגן על תושבי חבל הארץ הצפוני.
הזכות לחיים ולביטחון הינה יסוד בסיסי וחשוב והיא בעלת השפעה ניכרת ביישוב הארץ ובשמירה על רווחתם של אזרחי ישראל. נזכור תמיד - ללא צפון חזק, אין מדינת ישראל חזקה. אנו מבקשים מהממשלה לעבוד בשיתוף פעולה ולדאוג להביא לסיום אירועים אלו באופן בהול".

כזכור, לפי דיווח ראשוני בסוכנויות הידיעות הערביות מוקדם יותר היום, שני פעילי חיזבאללה נהרגו היום בסיכול רכב באזור דמשק. ארגון חיזבאללה אימת את מותו של פעיל הארגון יאסר נמר אבו אלפאדל קרבש, בן לווייתו לשעבר של חסן נסראללה ואחראי כוח האדם של הארגון.

לפי הדיווח, בשלב זה לא ניתן לזהות ההרוג השני עקב חריכת הרכב. מהדיווח, שמייחס את התקיפה לישראל, עולה כי הרכב נסע בדרך דמשק-ביירות סמוך למחסום סבורה שבכביש ג'יידת יאבוס באזור הכפרי של דמשק.