במטה "נלחמים על הצפון" המייצג מאות משפחות מפונים, שחררו סרטון הפונה לחיזבאללה, במטרה שיופץ ברשתות התקשורת הערביות. בכיתוב בעברית ובערבית נכתב בסרטון: "ביירות, הזמן שלך מגיע! תתכוננו, נגמר לכם הזמן!". המפונים מסרו כי "זה הזמן לעבור מהגנה למתקפה. מדינת ישראל צריכה לצאת למלחמה קשה בלבנון, שתגרום להם להבין שאיתנו לא כדאי להתעסק. אסור לנו להסתפק בשקט לטווח הקצר שיפגע בנו לטווח הרחוק".

"ערוץ תרעלה": מרואיין פוטנציאלי ל"צינור" גידף; ואז גיא לרר התערב
חמינאי מסובב את ביידן: ההשפעה הדרמטית של איראן בארה"ב | דיווח

את הסרטון מפרסמים המפונים כהכנה ליום המלחמה על הצפון שיתקיים ביום ראשון בשבוע הבא. המפונים צפויים לקיים פעולות מחאה נרחבות ברחבי הארץ בקריאה למלחמה בצפון שתיגמר ברצועת ביטחון בתוך שטח לבנון. "לא נהיה רצועת הביטחון של מדינת ישראל", מסרו. ביום ראשון אחר הצהריים תתקיים הצהרה של המשפחות, בה הם יציבו אולטימטום של תאריך שעד אליו על מדינת ישראל לצאת למלחמה. המפונים רמזו כי הסרטון המצורף קשור לאולטימטום שיציבו, אך לא פירטו.

מטה "נלחמים על הצפון" בסרטון תגובה לחיזבאללה (צילום :מטה נלחמים על הצפון)

גם במכון ״עלמא״, המרכז לחקר האתגרים הביטחוניים של ישראל בצפון, לא נשארו אדישים לסרטון שחיזבאללה פרסם. ״כזכור, חיזבאללה פרסם היום את החלק השני של הצילומים האוויריים של הכטב"מים שלו, לטענתו, מעל ישראל. הפעם זה היה החרמון ורמת הגולן״, ציינו והציגו את התוצר של מכון המחקר על הנעשה בצד השני - תיעוד מדויק של רחובות ביירות: ״התוצר שלנו הוא מהקרקע, מתוך הרחובות. הפעם הוא מביירות, מאזור בו ממוקם מתחם של הג'מעה אל אסלמיה, שותפים מרכזיים של חיזבאללה ללחימה נגד ישראל״.