עוברים לשלב הבא? על רקע ההסלמה בצפון ומותם של נועה וניר ברנס ז"ל, תושבי קיבוץ אורטל שברמת הגולן כתוצאה מפגיעה ישירה של רקטה ברכבם באזור צומת נפח, אמר היום (רביעי) גורם ביטחוני ישראלי בכיר לערוץ הסעודי "אל-חדת'" כי "פיקוד הצפון ערוך במלואו בחזית לבנון וסוריה".

לדברי הגורם, צה"ל "מוכן לפעולה קרקעית מכמה כיוונים עם כל כוחות הצי, האוויר והיבשה שלו". הוא ציין כי "50,000 כוחות קרקע נוספים מוכנים ללחימה תחת הפיקוד".

בזמן שהמשלחת הישראלית בקטאר - התפתחות משמעותית מתרחשת בעזה
תושבי הצפון בהלם מוחלט: זה ההסכם שהממשלה מקדמת עם חיזבאללה

בתוך כך, צה״ל זיהה היום ארבעה מבנים במרחב קוניטרה שבהם נצפו חמושים. בצה״ל עשו נוהל ״הקש בגג״ על ידי ירי טנקים. לאחר שהחמושים יצאו מהמבנים בוצע ירי לעבר כל ארבעת המבנים והם הושמדו. בצה״ל מוטרדים מהניסיון של חיזבאללה הפועל תחת איראן לבצע איחוד גזרות בין גזרת רמת הגולן לזירת לבנון. לכן הפעולה היום היא איתות לנשיא סוריה בשאר אסאד כי ישראל נחושה לפגוע בנכסיו בכל מקרה של הפרת הסכם הפרדת הכוחות בגבול ישראל סוריה ברמת הגולן.

"אנחנו לא מצפים מהמשטר הסורי להתערב במקרה של מלחמה עם חיזבאללה", הוסיף. "זיהינו אלפי חברי מיליציה המזוהים עם 'משמרות המהפכה' בסוריה ואנחנו מצפים לימי לחימה קשים בחזית לבנון וסוריה".

סגן מזכ"ל חיזבאללה, שייח' נעים קאסם, אמר: "כרגע מדברים על אפשרות שיהיה הסכם, אבל אם אמריקה תמשיך לעקוב באותו אופן, אז נתניהו לא יגיב כי הוא מאמין שהאמריקאים לא מפעילים עליו את הלחץ הנכון. אם האמריקאים יפעילו לחץ רציני, הם ייאלצו בהכרח להפסיק את המלחמה, אבל כעת הם מקלים על מעשה רצח העם והפשיעה על ידי הריגת ילדים ונשים בעזה". 

"העם הפלסטיני נחוש להישאר בשטח עד לניצחון או למות, בעוד שישראל חוזרת יום אחרי יום על מעשי הטבח שלה. אם כמה מדינות מרכזיות מחפשות פתרון, זה מתחיל בהפסקת אש, וכל אפשרות אחרת לא עוזרת לפתרון. אנחנו בלבנון אם יעצרו את המלחמה בעזה, נפסיק, ואם הם ימשיכו, נמשיך", הוסיף.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הרמטכ"ל הרצי הלוי בביקור בגבול הצפון (צילום :דובר צה"ל)