נועה וניר ברנס, תושבי קיבוץ אורטל שברמת הגולן, נהרגו אתמול (שלישי) כתוצאה מפגיעה ישירה של רקטה ברכבם באזור צומת נפח. השניים הותירו אחריהם שלושה ילדים. ניר ונועה עסקו בחקלאות - הוא ניהל את ענף הלול בקיבוץ, והיא הייתה מזכירת ענף המטע. 

מתן ברנס, בנם הבכור של נועה וניר, כתב בחשבון האינסטגרם שלו: "אין לי מילים לתאר כמה אני כאוב ומבולבל. אני מרגיש שלא סיפרו לי מספיק, אני לא יכול להאמין לזה. תודה לכם אמא ואבא על החיים הכי טובים שיש, לימדתם אותי כל כך הרבה דברים, שהיום אני חזק מהם. אני יודע שאתם גאים בי שם למעלה, ובטוח שאתם יושבים ואומרים 'וואו, איזו משפחה יש לנו'". 

עוד כתב מתן: "רציתי להגיד להם סליחה אם פגעתי בכם. אתם האוויר לנשימה שלי, אנשים טהורים בנפש ובגוף. אנשים טובים שתמיד עזרו לכולם. אנשים מצחיקים שכל דקה איתם זה שמחה וצחוק. מתגעגע לבדיחות הפרטיות שלנו ותמיד אני אזכור - ברנס זה מותג. במילה אחת: תודה".

בזמן שהמשלחת הישראלית בקטאר - התפתחות משמעותית מתרחשת בעזה
בג'בליה ובשג'עיה: שני לוחמי הצנחנים שהפכו לאימת מחבלי החמאס 

ירון לוי, חברם הטוב ביותר של נועה וניר ברנס סיפר בשיחה עם ״מעריב״ על האובדן הקשה מנשוא. ״אני ומשפחתי עברנו לקיבוץ לפני שבע שנים, ונועל׳ה ונירו היו המשפחה הקולטת שלנו. נירו ונועל׳ה דאגו לנו לכל דבר, דאגו שלא יחסר לנו כלום, בנדיבות וברוחב לב. הם הפכו להיות החברים הכי טובים שלנו בקשר יומיומי הדוק, נסענו לחו"ל יחד, כל הזמן היינו יחד. בזכותם, הקיבוץ הפך להיות בית עבורנו״, אמר בבכי. 

״נירו ונועל׳ה עבדו בתחום החקלאות - נירו הוא הלולן שלנו ונועל׳ה הייתה המזכירה של המטע. אתמול ניר שלח לי הודעה שהוא יוצא ליום התאווררות מחוץ לקיבוץ - לפני תחילת המדגר החדש. הוא לקח את נועל׳ה ויחד הם יצאו ליום כיף - ובדרך חזרה נרצחו באכזריות״, סיפר.

לוי הוא חלק מצוות החמ״ל וחבר כיתת הכוננות של הקיבוץ, ותוך כדי עבודתו במשמרת - גילה על מותם של חבריו הטובים ביותר: ״במהלך המשמרת, בסביבות השעה 19:00 בערב, התחלנו להבין שככל הנראה הרכב שנפגע מהרקטה - שייך לקיבוץ. לאחר מכן, ברגע שקיבלנו את הזיהוי של ההרוגים - עולמי חרב״, אמר בכאב. ״הייתי בתוך הסיטואציה עצמה - אך לא עיכלתי שהדבר הזה קורה, זה אירוע בלתי נתפס״. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עוד סיפר בהרחבה על בני הזוג: ״ניר היה לולן יחסית חדש בתפקיד, והיה לו כל כך חשוב להתפתח וללמוד, הוא שאף למצוינות. בכל יום חמישי בערב, היינו יושבים יחד והוא היה מספר לי מה הוא למד בקורס בתחום. בפן האישי, ניר היה דמות מרכזית בקיבוץ עם אנרגיות מדבקות, שאיפה למצוינות והתנדבות ברמה הגבוהה ביותר בתרומה לקהילה. נועל׳ה הייתה המזכירה של המטע, ועשתה את תפקידה במסירות ומקצועיות רבה בפרטים הכי קטנים.

היא תמיד ידעה לחייך ולעודד, וניהלה את נושא כוח האדם בחקלאות ברמה מאוד גבוהה. הייתה לה יד מקצועית מאוד, היא הייתה עושה שוקולדים, פרלינים וסדנאות לילדים ולמבוגרים של הכנת שוקולד. לאחרונה היא תכננה לפתוח סדנה במתחם התיירות של הקיבוץ, עזרתי לה בכך והתחלנו בהכנות - וסיכמנו שרגע אחרי שהמלחמה תסתיים - הסדנה תפתח באופן רשמי. לצערי זה כבר לא יקרה״, תיאר בעצב. כאמור, לבני הזוג יש 3 ילדים - בני 18, 16 ו-13, ולוי תיאר את מצבם לאחר ששמעו על הבשורה הנוראית על מות הוריהם: ״בנם הגדול סיים רק עכשיו יב׳ והוא הפתיע אותי בעוצמות שלו לאחר הטרגדיה, הוא ילד חזק ונבון מאוד.

פגיעה ישירה ברמת הגולן  (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
פגיעה ישירה ברמת הגולן (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

הילדים הקטנים יותר עדיין לא מבינים מה קרה בכלל ולא מעכלים, ייקח להם יותר זמן. שתי האחיות של נועל׳ה איתם כעת, מלוות אותם יחד עם המשפחה הגרעינית המצומצמת שלהם. גם אנחנו, הקהילה העוטפת של הקיבוץ נחבק אותם ונספק להם להם עזרה בכל דבר, הם המשפחה שלנו לכל החיים״, שיתף. ״בשביל נירו ונועל׳ה, נמשיך בדרך שלנו, החקלאות תנצח - ונעשה את הכול בשביל שיהיה טוב". 

ממועצה אזורית גולן נמסר: ״אבל כבד ירד על קיבוץ אורטל. נועה וניר ברנס, חברי הקיבוץ, נהרגו מפגיעה ישירה ברכבם. נועה וניר, בני 46, חברים מרכזיים ואהובים באורטל. הם הגיעו לאורטל בשנת 2012. ניר ניהל את ענף הלול ולפני כן את ענף התיירות ואת התרבות. נועה הייתה מזכירת ענף המטע. לזוג שלושה ילדים, בני 13, 16 ו-18. קהילת אורטל חזקה ומלוכדת, מחזקת את המשפחה ומתמודדת עם המצב״.

בתאגיד המשותף לתיירות ניר דוד ואורטל ספדו לזוג: "ניר, חבר יקר, היה מארח בנשמתו, עם לב ענק ונתינה אין סופית. הוא היה קם בכל בוקר כדי להפוך את המרחב שבו הוא גר ופועל למקום טוב יותר. גם אחרי שסיים את תפקידו בענף התיירות נשאר פעיל ושותף מלא לכל העשייה. מהבוקר אנו מקבלים הודעות מלקוחות שפגשו את ניר ונועה בחוויית האירוח באורטל. בחודשים האחרונים התכוננה נועה לפתוח סטודיו שוקולד במתחם האירוח בקיבוץ".

הגר, אחותה של נועה, סיפרה בכאב: "אני גדולה מנועה בשנה. יש לנו עוד אחות רחלי, הבכורה. אנחנו בעיקר בהלם עדיין. רק לפני רגע השוטרים הגיעו ואמרו שיש זיהוי רשמי.  הם לקחו חצי יום חופש לכרמיאל לסידורים. דיברתי איתם חצי שעה קודם. הם שלחו תמונות של אופניים שרצו לקנות לבת שלי ליום הולדת. 

זה זוג שהכיר באוטובוס בגיל 20 בדרך לגולן. הם יצאו מפנימיות. אנשים של צחוקים ושמחת חיים, הבת שלי קוראת לה דודה נונה. הם החליטו להגיע לאורטל לפני עשור. ניר ניהל את הלול, עם כל המצב של הלולים וכיתת הכוננות הוא לא ראה את הבית, איש עשייה. אנשים של חברה ואירוח, הכל נשמע הכי לא קשור. 

אני לא מאמינה שנועה איננה. היינו שלוש אחיות. היא הייתה אמורה להיות א. ערב של אחיות, אמא רצתה להיפגש. זה היה אמור להיות בשישי הזה, והיא רצתה להכין באחש, מאכל בוכרי. שמחתי שקיבלתי חבילה מחו"ל, צמיד אחיות לכולנו. ושמחתי שזה הגיע בזמן. הילדים מבחינים ויודעים, הם שותפים להחלטות שאנחנו צריכים לקבל. הם יהיו עטופים עם כל המשפחה. הם בני 13,15 ו-18.  

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]