מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, טען אמש (רביעי) בנאום שנשא כי ארגונו השיג את מטרתו המרכזית - להתיש את ישראל. "התשנו את ישראל כלכלית, מבחינת כוח אדם ומבחינה חברתית. זה ייאלץ אותה להפסיק את המלחמה", אמר.

"באמצעות הלחימה שלנו, אנחנו מסיחים את דעתו של האויב מהתוקפנות נגד עזה וגורמים לו להבין שאם הוא רוצה לעצור אותה, עליו לעצור את התוקפנות בעזה", טען נסראללה, "אנחנו מחכים לתוצאות המשא ומתן. כל העולם הכיר בכך שחייבת להיות הפסקת אש. חמאס מנהל משא ומתן בשמו ובשם פלגי ההתנגדות וכלל ציר ההתנגדות. מה שחמאס מסתפק בו מספיק לכולנו. לא ביקשנו שחמאס יתאם איתנו בנוגע למשא ומתן. אנחנו תומכים בו בכל החלטה ואיתו עד הסוף".

"לא רק מלווה של מזכ"ל חיזבאללה": פרטים חדשים על ההרוג בתקיפת הרכב
הרצי הלוי וגלנט מקריסים את הצבא, וביבי מנצח על התזמורת

עוד התייחס לריכוז הגדול של כוחות צה״ל בגבול הצפון: "הצבא הישראלי לא מסוגל להתפנות מהצפון כי הוא חושש מחדירת חוליות של חיזבאללה, במיוחד אחרי שאיבד את ציוד הריגול. ההתשה בעזה ובצפון מביאה למשבר חברתי בישראל, יש צורך ביותר חיילים. הצבא הישראלי נאלץ להאריך את גיוס החובה, יש לזה השפעה כלכלית וחברתית על ישראל. הצבא סובל ממחסור בכוח אדם והם נאלצים לנסות לחייב את החרדים להתגייס".

נסראללה אמר כי "האויב נמצא בימים הכי קשים מבחינה היסטורית", והתייחס לתחקירי ה-7 באוקטובר: "חלק מהחקירות של 7 באוקטובר חשפו נקודות חולשה. 'כישלון' הוא הכותרת של הקרב הזה אצל ישראל. בחודש העשירי הצבא לא השיג אף אחד מיעדיו המוצהרים. מי שמאיים עלינו בפלישה מדרום לליטני, שיסתכל על מה שקורה ברפיח. בשטח הצר לא השיגו ניצחון. אמרו שיסיימו את הקרב תוך 3-4 שבועות ונכשלו. בישראל כבר לא מאיימים לחסל את חיזבאללה ולפתוח מלחמה כוללת. הם לא מאיימים לחסל את חיזבאללה בגלל מה שלא הצליחו לחסל את חמאס בעזה".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

נסראללה עם משלחת חמאס (צילום: רשתות ערביות)
נסראללה עם משלחת חמאס (צילום: רשתות ערביות)

בתגובה לנאומו של נסראללה, שכלל בעיקר תיאורים רבים של היחלשות ישראל לטענתו, פירש פרופ׳ אמציה ברעם, המזרחן וחוקר האיסלאם, את כוונותיו של מזכ״ל הארגון: ״נסראללה רוצה להגיד שבזכותו צה״ל ייאלץ להפסיק להילחם בעזה. הוא מנסה להצטייר בעולם המוסלמי כגיבור, שמציל את סינוואר ואת תושבי עזה. הוא רוצה להיחשב למנהיג המוסלמי החשוב ביותר בעולם באמצעות האדרת המאבק שלו נגד ישראל, למען תושבי עזה. הוא טוען שהוא תורם רבות למאבק של הפלסטינים״.

ברעם הוסיף כי יש לשים לב לחזרות על הדרישה עליה חיזבאללה מתעקש ולפיה אם תיפסק הלחימה בעזה ייפסקו המתקפות על ישראל מלבנון: ״נסראללה אומר שכאשר תחדל אש צה״ל בעזה, הוא ינצור את אש חיזבאללה בצפון, אך לא אומר שהפסקת האש בצפון מותנית ביציאת כל חיילי צה״ל מעזה. זאת מאחר שנסראללה יודע כי אם היה דורש זאת הוא היה מוביל לכך שהמלחמה בצפון תהיה ארוכה עוד יותר. הוא יודע שהצבא לא יצא כל כך מהר מהרצועה, ולכן לא הציג את התנאי הזה שהיה מוביל להארכת מלחמת ההתשה בין חיזבאללה לישראל״.

עוד ציין כי ״ההאדרה העצמית של מזכ״ל הארגון מתבצעת בין היתר בעקבות התחרות הסמויה בינו לבין סינוואר בעולם המוסלמי. השניים אמנם בעלי ברית, אך הם גם מתחרים זה של זה. לאחר אירועי ה-7 באוקטובר, ה״יוקרה״ של סינוואר התעצמה בעולם המוסלמי ולכן נסראללה מנסה להאפיל עליו ולרמוז שהתרומה העיקרית במלחמה נגד ישראל היא של חיזבאללה. אמנם לנסראללה יש גישה פטרנליסטית מובהקת כלפיי סינוואר, אך הוא משאיר לו לפחות את זכות הוטו להחליט באיזה עיתוי לסיים את המלחמה״.