ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון לשעבר אלוף (מיל') עמוס גלעד, התראיין היום (חמישי) בתוכניתם של ניסים משעל וגאולה אבן סער ב-103FM, והתייחס למשא ומתן לעסקת חטופים וכן למתיחות מול לבנון.

נמצא מי שישלוט בעזה ביום שאחרי: התקדמות דרמטית במו"מ בין ישראל וחמאס | דיווח
המתקפה הקטלנית הבאה מעבר לפינה: המוקש שחמאס הציב לישראל | דעה

"אנחנו צריכים להחזיר את החטופים עכשיו. זה ערך עליון. אין ניצחון בלי להחזיר אותם. התקשורת תחשוף מי הכשיל, וזה לא ייסלח. בעזה יהיה כמו באיו"ש", אמר גלעד בפתח דבריו, "אנחנו מכים בחמאס, פוררנו הם מערכים צבאיים שלמים, חופש הפעולה שלנו עוד יימשך. ניצחנו בחומת מגן ואנחנו בסוג של חומת מגן מאז".

"אם ראש הממשלה אומר לסינוואר 'תן לי את מקסימום החטופים, ואחר כך תמות', הוא לא ישמח לקבל את זה", הוסיף, "החמאס הוא אויב מושבע שנשבע להרוס את ישראלי. זה צו דתי אצלם – לא עם איראן ולא עם אלה".

 לאחר מכן התייחס ללבנון ולאיראן: "האויב הגדול שממתין לנו הוא איראן שהפכה למדינת סף גרעינית. הפתרון הוא לעשות הסדר, להתעצם ולהפיק לקחים או להמשיך לדמם. אם נגיע להסדר, כוח רדואן לא יהיה על הגבולות?".

"יש חלופות וצריך לשקול אותן. יש דרג מדיני שלא עושה את זה. עמוס הוכשטיין לא יכול להביא הסדר אם אין הסדר בדרום. בכל פעם שאנחנו פוגעים בפעיל משמעותי בלבנון, הם מגדילים את קשת הטווחים. אנחנו נידרדר ונידרדר", הסביר.

לסיום אמר: "תמיד צריך לשקול מה התועלת ומה החלופות. אם אנחנו מכינים תקיפה רחבה בלבנון, אז טוב שאנחנו מחסלים אותם, ואם לא אז לא. החיסול הוא אמצעי ולא מטרה".