פרופ' עוזי רבי, ראש מרכז משה דיין לחקר המזרח התיכון באוניברסיטת תל אביב, שוחח היום (חמישי) עם ניסים משעל וטל שלו ברדיו 103fm והתייחס לנאום מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. 

"זאת לוחמה פסיכולוגית. אם אפשר היה ברגע לצלם את תמונת המצב כמות שהיא ולסיים את המלחמה. גם איראן ובטח שהחיזבאללה היו יכולים להשתבח, כי לשיטתם הם השיגו דברים. נזכיר לעצמנו שמבחינתו ומבחינת איראן ההישגים גדולים מבחינת התשה ועקורים. אלה ממדים שנוגעים באתוס הציוני, ולכן לארגוני ההתנגדות יש הישג כזה. גם אם אנחנו לא מנקים את חיזבאללה מהרבה מכות שהוא חוטף, זה לא סימטרי".

העולם המוסלמי לוטש עיניים: התחרות הסמויה בין נסראללה לסינוואר
"אנחנו נידרדר ונידרדר": עמוס גלעד מסביר - כך החיסולים הממוקדים חוזרים אלינו כבומרנג

עוד המשיך והוסיף: "עבור איראן וחיזבאללה לסגת מצפון לליטאני זה לא בא בחשבון, כי זה מבטל את ההישגים שלהם. השאלה היא מה עושה ישראל? היא, בסופו של דבר, חייבת להיכנס לסדק שהחיזבאללה יושב עליו. הוא קורה לעצמו 'מגן לבנון', וישראל תצטרך לתת את התגמול במונחים לבנונים. זה חייב להיות על תשתיות אזרחיות בצורה יעילה נפגיש את נסראללה עם אזרחי לבנון".

על מנהיג חמאס אמר: "את יחיא סינוואר לא מעניין הסבל שחווים אנשי עזה, לאדון נסראללה תהיה בעיה מאוד גדולה אם בעיות לבנוניות תיערמנה לפתחו".

עוד טען כי "הבעיה האמיתית לטעמי שכובלת את ידיה של ישראל היא ארצות הברית, ידידה גדולה שמספקת חימושים, אבל גם להם יש שיקולים לכאן ולכאן, ולכן ישראל צריכה לנוע בשדה שיש בו הרבה מאוד אילוצים".

"נסראללה מבין שהוא הביא את ישראל למקום שהציבור בתוכה עומד מול הממשלה במשבר אמון עמוק מאוד, ושישראל לא תוכל להגיד לאנשי הצפון 'שובו הבית'. הם רוצים לראות בעיניים הסדרי ביטחון מספיק קשיחים". 

לסיום אמר: "ישראל נמצאת בצומת דרכים, ויש לה בעיה לא קלה, אבל הייתי מצפה שהיא תחשבו מחוץ לקופסה. כשעפו פה 200 טילים, היא היתה צריכה להנחית מכה אכזרית על התשתיות בלבנון".