הירי לגליל: שלושה כטב"מים חדרו לשטח ישראל היום (חמישי) והתפוצצו בצומת כברי סמוך לנהריה. חיל האוויר נכשל מליירט את הכטב"מים ואחד מהם פגע במרחב מאוכלס. מהפיצוץ נפצע צעיר ישראלי. מצבו אנוש וצוות מד״א מבצע בו פעולות מצילות חיים. במקביל לכך, צה"ל יורה אש ארטילרית לעבר יעדים בדרום לבנון. 

מדובר צה"ל נמסר: "בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב הגליל העליון, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מספר מטרות אוויריות שעשו את דרכן לישראל משטח לבנון. כמו כן, בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב הגליל המערבי בשעה האחרונה, זוהו מספר כלי טיס בלתי מאוישים שחצו משטח לבנון ונפלו במרחב הגליל המערבי".

זירת הפגיעה בכברי (צילום: נועם פלקאסא/TPS)
זירת הפגיעה בכברי (צילום: נועם פלקאסא/TPS)

זירת הפגיעה בכברי (צילום: נועם פלקאסא/TPS)
זירת הפגיעה בכברי (צילום: נועם פלקאסא/TPS)

כזכור, צה"ל אישר אתמול כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שתי תשתיות טרור של מערך ההגנה האווירית של ארגון חיזבאללה בבעלבכ אשר נמצא למעלה ממאה קילומטרים מישראל, וברעשית שבדרום לבנון. כמו כן, מטוסי קרב תקפו מחסן אמצעי לחימה של הארגון במרחב הכפר כילא שבדרום לבנון. 

בקיבוץ בארי סבורים: "דרוש תחקיר מעמיק ויסודי שעושה צעד לכיוון ספציפי"
הבעיה האמיתית של ישראל: עוזי רבי חושף מי מונע מאיתנו להילחם בלבנון | האזינו

ביום שבת רשם צה"ל הישג משמעותי כאשר חיסל את מית׳ם מצטפא אלטער, "המוח" של מערך ההגנה האווירית של חיזבאללה - בתקיפה במרחב בעלבכ. מערכי המודיעין הישראלי הגדירו אותו כדמות מרכזית ברמה הטכנית והמבצעית של מערך הנ"מ של חיזבאללה.

כמו כן, מצטפא אלטער היה הגורם שהטמיע מערכות נ"מ איראניות בלבנון, וכן פעל לקדם את הפעלת תקיפות המל"טים תוך מיפוי נקודות התורפה של מערכי ההגנה האווירית.

בהודעה שפרסם דובר צה"ל נאמר בין היתר: "צה"ל תקף וחיסל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר במרחב בעלבכ את המחבל מית׳ם מצטפא אלטער. אלטער היווה מוקד ידע משמעותי במערך ההגנה האווירית של חיזבאללה. כמו כן, לקח חלק בתכנון והוצאה לפועל של מגוון פעולות טרור כנגד מדינת ישראל. מית׳ם רכש את הידע שלו בביקוריו באיראן וסייע בהתעצמות של חיזבאללה בנשק איראני".

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]