ד"ר חסן האשמיאן, חוקר לענייני איראן, התראיין ברשת אל-חדת' הלבנונית והתייחס לתוצאות הבחירות באיראן ולבחירתו של מסעוד פזשקיאן, וכן טען כי למרות שהאחרון התמתג כ"רפורמיסט", לא צפוי להיות שום שינוי מהממשלה הקודמת.

תוצאות הבחירות באיראן הן מסר ברור לשלטון ח'אמנאי | דני סיטרינוביץ
חמינאי מסובב את ביידן: ההשפעה הדרמטית של איראן בארה"ב | דיווח

"ארה"ב מבינה את מה שברור בתוך איראן", טען בפתח דבריו, "הנשיא פזשקיאן אינו כפי שהוא טוען 'רפורמיסט' ולא נבחר על ידי כל או רוב העם האיראני. על כן, המצב הזה בראיית ארה"ב לא משנה דבר. אני מייעץ למר סידקיאן אם יש לו זמן לקרוא את העיתונים באיראן כמו את עיתון "כיהאן" הנשלט על ידי עלי חמינאי ואת מה שהוא כותב על הממשלה הקרובה, אשר משווים בינה לבין ממשלתו של אבראהים ראיסי ומחשיב את הממשלה הזו למוצלחת ביותר שהייתה באיראן".

מסעוד פזשכיאן (צילום: Morteza Fakhri Nezhad/IRIB/WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)
מסעוד פזשכיאן (צילום: Morteza Fakhri Nezhad/IRIB/WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)

"גם עלי חמינאי יצא בהצהרות ברורות מאוד בנוגע לזה. כמו כן, יש תכתובות בין חסן נסראללה לפזשקיאן ושיחות טלפון בין פזשקיאן לפוטין. כל המדיניות שהונהגה בזמנו של ראיסי תמשיך ביתר שאת. משמע, אין שינוי מהותי ושיש דיבור עכשיו בטהרן לאור העובדה ששר החוץ לשעבר זריף התייצב לצד פזשקיאן על כך שהוא סירב לקחת חלק בממשלתו של פזשקיאן", הבהיר.

הנשיא ראיסי והמנהיג העליון של איראן חמינאי (צילום: רשתות ערביות)
הנשיא ראיסי והמנהיג העליון של איראן חמינאי (צילום: רשתות ערביות)

לסיום אמר: "כל אלה מעידים על כך שאין שינויים מהותיים באיראן. מטבע הדברים בממשלה שתוקם ב-15 או ב-16 באוגוסט כמה שרים ימונו על ידי עלי חמינאי. החוץ, הפנים, המודיעין, ההגנה וכו'. על כן, חלק גדול מהיבטי המדיניות ביחס למיליציות הנוגעים לאזור לא השתנו. מדיניות הגרעין אף היא לא השתנתה. אומרים על פזשקיאן שהוא 'רפורמיסט' אך מה הוא כבר ישנה? לדוגמה, ניתן לראות איך המטבע האיראני הגיב לבחירת פזשקיאן. המטבע האיראני צנח מול הדולר".

סיוע בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה