הרוחות בצפון סוערות בעקבות הירי הנרחב הבוקר (חמישי) שהביא לפציעתו של אדם אחד באורח קשה בקיבוץ כברי, בהמשך לשורת אירועי ירי השבוע, שהביאו כבר למותם הטרגי של שני אזרחים.

זירת הפגיעה בכברי (צילום: נועם פלקאסא/TPS)
זירת הפגיעה בכברי (צילום: נועם פלקאסא/TPS)

שלמה סאלם, חבר מועצת העיר שלומי וממובילי מטה "נלחמים על הצפון", שהיה עד לפגיעה הקשה בצפון, אמר: "ראיתי את הכטב"ם פוגע. שוב ושוב אנחנו רואים איך הרפיסות של ההנהגה המדינית והצבאית גורמת לאיבוד הצפון. אנשים נהרגים כמעט מדי יום, ואין אף צפי למלחמה כוללת שתשיב לנו את הביטחון לטווח הארוך. תקיפות נקודתיות בלבנון לא יגרמו להחזרת הביטחון לתושבי הצפון שרואים מדי יום שכנים שנהרגים וכמובן גם בתים שסופגים פגיעות על בסיס יומיומי".

סאלם קרא: "המלחמה בצפון כבר התחילה, והשאלה אם צה"ל ימשיך את המצב הנוכחי של מתקפות חד צדדיות, או שנצא למערכה שתיגמר בביטחון לטווח הארוך. אני קורא לראש הממשלה ושר הביטחון: לא יהיו עוד הזדמנויות. מלחמה, עכשיו! מלחמה שתיגמר ברצועת ביטחון בתוך לבנון ותהיה שווה את החודשים שאנחנו מחוץ לבית".

משה דוידוביץ', ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, אמר: "התושבים שלנו מופקרים בגולן, בגליל ובכל מקום בו הם נמצאים, במקום לתקוף - אנחנו מתגוננים! התושבים מתהלכים כבשר תותחים לגחמותיו של נסראללה. אנא נבוא? לאן עוד נגיע? כמה הרוגים ופצועים עוד נראה ומתי נדע מהי התכנית? מעבר לכך שמרבית שרי הממשלה מדירים את רגליהם מאזור המלחמה, מציע להם שיחליפו בתים עם תושבי הצפון שחיים ללא מרחב מוגן ליומיים ואז אשמח לראות מה תהיה תמונת המצב!".