על רקע ההסלמה עם לבנון, בערוץ "אלחדת'" הסעודי עשו כתבת צבע על הנעשה במדינה, אשר עסקה בפגיעה הכלכלית שחווה המגזר העסקי בכלל ומגזר התיירות בפרט. 

"בזמן שבחזית הדרום מכים בתופי המלחמה", סיפרה מגישת התוכנית, "הלבנונים מנגנים את צלילי השלום ברחובות ביירות. זה אחד מבין עשרות אירועים שבאמצעותו הלבנונים מציינים את עונת הקיץ וקוראים תיגר על המלחמות".

צמודים צמודים: התכתובות של הנשיא החדש באיראן עם נסראללה חשפו את האמת
אף אחד לא שם לב: העקיצה של נסראללה לסינוואר בנאום שלו

אחד המשתתפים בתהלוכה סיפר: "אנחנו מהדרום. בהשוואה לדרום החיים פה ממש שונים. הכל פה רגיל ונהדר ואפילו לא מגיעות לפה חדשות על המלחמה. אנחנו אנשי הדרום מרגישים פה נהדר".

עוד סיפרה המגישה כי הלבנונים מנסים להתגבר על משבר אחר משבר אולם הנתונים מצביעים על כך שאת מקומם של הרווחים מהתיירות בשנה שעברה תפסו הפסדים כלכליים בלתי פוסקים זה תשעה חודשים.

בהמשך, חשפה מנהלת אחד המלונות: "היו לנו הזמנות רבות לאוקטובר ולנובמבר והכל בוטל. זה התחיל בביטולים בודדים והגיע למצב שכעת אפשר לומר שאין לנו בכלל הזמנות. העובדים מגיעים ליומיים-שלושה בשבוע. אנחנו עושים רוטציה בינינו כדי שיהיה תמיד מישהו בהנהלה. עושים אונליין. סוגרים קומות במלון. מה עוד אפשר לומר? אפילו הזמנות אונליין אין כי אין לנו תיירות חוץ.

כעת אנחנו מתקשים אבל אין פתרונות ברי קיימא. אלה דברים עונתיים. אנחנו מקווים שייבחר נשיא למדינה ושהמוסדות יתארגנו כדי שנוכל לקדם תוכניות רפורמה ברות קיימא למדינה".

רווחי התיירות בשנה שעברה עמדו על 3.5 מיליארד דולר אולם העונה הנוכחית חווה נסיגה בהיעדר תיירות חוץ.

יש לציין כי הכתבה של אלחדת' עומדת בניגוד לנאום שנשא מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, ובו טען כי "הושגו המטרות להתיש את האויב בכלכלה, בכוח אדם ובמציאות החברתית, וזה יאלץ אותו להפסיק את המלחמה" - ובכך הצביע על כך שישראל חנוקה כלכלית, כאשר הכתבה למעשה מוכיחה את ההפך. 

סיוע בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה