לפי גורמים בכירים בקואליציה, הדיונים בוועדה צפויים להמשיך גם במהלך הפגרה ובמידה והחקיקה תהיה מוכנה לקריאה שנייה ושלישית, מליאת הכנסת תכונס במיוחד לטובת אישור החוק. בשבוע הבא צפויים לפחות שלושה דיונים בוועדת חוץ וביטחון בראשות יולי אדלשטיין, בין היתר בסוגיית שילוב מסלולי השירות הלאומי-אזרחי וסקירה של נציגי משרד האוצר על ההיבטים הכלכליים והמשקיים.

לאחר מכן נותר שבוע אחד בלבד עד תום כנס הקיץ, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו עצמו צפוי להיות ברובו בביקורו בארצות הברית, שם יפגוש את הנשיא ג'ו ביידן ויינאם בפני הקונגרס, עובדה שמורידה את הסיכוי לסיים את החקיקה לפני היציאה לפגרה.

כזכור ביום רביעי האחרון שר הביטחון יואב גלנט חשף לראשונה באופן פומבי את מספר הצווים שצפויים לצאת במהלך השנה הקרובה לגיוס חרדים. בדבריו במליאת הכנסת אמר גלנט: "אנו לא רוצים להגיע להתנגחות פוליטית או לשסע בעם, יש פה רצון לעשות תהליך פוזיטיבי שיביא לכיוון המתאים. נשלים עד קיץ 2025 גיוס של 3,000 חרדים שזה תואם בעת הזו את הקיבולת של צה"ל". עם זאת, בסביבת השר גלנט מבהירים שעיכוב העברת חוק גיוס חדש לא ישפיע על הוצאת אותם צווים, מכיוון שהם נשלחים על פי החוק הקיים ובסמכות שר הביטחון עצמו.