מלחמת חרבות ברזל: יסמין פורת, אחת משתי ניצולות יחידות מהבית של פסי, התראיינה היום (חמישי) אצל מאיה רכלין בתוכניתה בכאן 11 ופרשה את משנתה על התחקיר הצה"לי אודות קיבוץ בארי במתקפת ה-7 באוקטובר.

סמוטריץ'? "אנטי ציוני"; המפלגות החרדיות? "כת" | ליברמן בלי מעצורים
בבארי דורשים ועדת חקירה: "יש שאלות קריטיות שלא זכו לתשובה"

בפתח הראיון אמרה: "לא שמעתי את כל התחקיר במלואו אבל בשורה התחתונה התשובה היא לא, נשארו לי עוד הרבה שאלות פתוחות. הבנתי את התמונה הגדולה. שום דבר לא השתנה, אותו מידע שהיה לי אז יש לי עכשיו. למדתי פרטים קטנים לא משהו שמשנה את התמונה הכללית".

"השאלה הכי גדולה שלי איך טל נהרג או נרצח, לא קיבלתי תשובה חד משמעית", המשיכה. "אני לא אדע אף פעם כי אי אפשר לחרוץ את זה. התחקיר מראה שהוא נרצח על ידי מחבלי חמאס".

"מהרגע שמונו האחראים אז לגמרי הרגשתי שהמטרה היא להגיע לחקר האמת, הבעיה שזה נעשה מאוד מאוחר. הגענו לתחקירים שבעה חודשים אחרי זה. יחד עם זאת הרגשתי שהעדויות כבר לא באיכות טובה ובגלל זה היה קשה בסוף להגיע למסקנות סופיות ומדויקות", הוסיפה.

לאחר מכן אמרה: "טל נהרג או מאש כוחותינו או מאש המחבלים, השורה התחתונה היא שהוא לא איתנו ואני אסחוב את זה איתי כל יום. אף אחד לא ייתן לי את התשובה על זה בסוף".

"האנשים שהיו איתי בחילוץ, כוונותיהם היו להציל אותנו, הם בעצמם לא הבינו את גדול האירוע אז הם לא היו מוכנים לאירוע מהסוג שלנו. המחדל הגדול אצלנו הוא שרשרת של מחדלים שהובילה בסוף לירי מסיבי לעבר הבית והחידה שלעולם לא נדע - איך מת כל אחד מבני הערובה", המשיכה.

חיסול חוליית מחבלים בקיבוץ בארי על ידי כוחות שלדג. צילום: דובר צה"ל

בסיום הראיון אמרה: "מקווה שפרסום התחקיר הוא צעד ראשון בדרך לוועדת חקירה. מי שאחראי הוא לא מי שחילץ אותנו אלא מי שנתן למחבלי חמאס להכנס. האחראי יצטרך לתת את הדין".