בצה״ל העלו את רמת הכוננות בדרום ובצפון בעקבות התקיפה בח'אן יונס וניסון החיסול של מוחמד דף, אולם בצה״ל לא יודעים לקבוע מה היקף היכולות של החמאס וג׳אהד האיסלאמי בעזה לבצע ירי ארוך טווח לעבר מרכז הארץ או לבאר שבע. ההערכה כי שני הארגונים ינסו לבצע ירי כתגובה לפעילות של צה״ל במערב חאן יונס.

בגבול הצפון הוגברה ההערכות וזאת מתוך הנחת עבודה כי חיזבאללה יאפשר לחמאס לבנון ואולי לאירגוניים פלסטינים לבצע ירי החורג ״מכללי המשחק״ של הלחימה בצפון. יתכן אף שחיזבאללה יבצע ירי מסיבי לעבר הגליל. בשעה האחרונה חיזבאללה ביצע ירי לעבר קריית שמונה כפר יובל וישובים נוספים בגליל העליון.

מרחב תקיפת המתחם שבו שהו מוחמד דף וראפע סלאמה (צילום: דובר צה''ל)
מרחב תקיפת המתחם שבו שהו מוחמד דף וראפע סלאמה (צילום: דובר צה''ל)

דובר צה"ל אישר כי דף היה היעד לתקיפה, ושר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב עם הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש שב"כ רונן בר. במערכת הביטחון עוקבים בדריכות אחר ההתפתחויות, וגוברות ההערכות כי אכן הצליח צה"ל לחסל סוף סוף את המחבל בעל תשע הנשמות.

המחבל בעל תשע הנשמות: מוחמד דף הוא היעד האולטימטיבי של ישראל בעזה
בח'אן יונס המומים מהתקיפה: "רבים קבורים עדין מתחת לחול" | דיווח

על פי הפלסטינים בתקיפה נהרגו עשרות ונפצעו מאות נוספים, לפי שעה מניין הנפגעים אינו מדויק אך נגרם נזק אדיר באזור. במערכת הביטחון אופטימיים לגבי תוצאות החיסול. על פי הידוע בשעת לילה העביר שב"כ מידע על כך שדף הגיע למתחם אוהלים באזור במואסי והוא מסתתר בתוך המתחם.

בצה״ל החליטו לא לקחת סיכון ומספר מטוסי קרב יצאו להפצצה רחבה שכללה הפלת עשרות טונות של פצצות ממטוסי הקרב. המטוסים כתשו את כל מתחם האוהלים והשמידו את כל המרחב בו נמצא דף ואנשיו. בידי צה"ל לא היו ידיעות על חטופים שהיו במקום.