דרמה בח'אן יונס: תקיפה חריגה לאור יום (שבת) במערב העיר לאחר שעל פי דיווחים פלסטינים צה"ל תקף מהאוויר יעד באזור בו ככל הנראה שהו רמטכ"ל חמאס מוחמד דף שניצל בעברו ממספר ניסיונות וחיסול וכן גם יד ימינו, מפקד חטיבת חאן יונס ראפע סאלמה, שהיה מאדריכלי טבח שבעה באוקטובר. 

רותם מי-טל, מנכ"ל חברת אסגארד מערכות אשר מפתחת טכנולוגיה צבאית לתעשיות הביטחוניות, הסביר בשיחה עם "מעריב", כי כפי הנראה החימוש האווירי שבאמצעותו בוצע החיסול הינו אותן פצצות JDAM מתקדמות תוצרת ארה"ב שהיוו את סלע המחלוקת בדילמת הסיוע האמריקאי מלפני מספר חודשים ספורים.

תוכל לפרט על ה JDAM?
"בוודאי. אלו קיטים מתוחכמים אשר הופכים חימוש אווירי סטנדרטי לפצצות מתקדמות אשר מנוהגות על ידי רב"ת (ראש ביות מתקדם) מונחה לייזר ו/או GPS ומבוסס טכנולוגיית חישה ובינה מלאכותית מתקדמת תוצרת ארה"ב וישראל".

ניסיון חיסול מוחמד דף (צילום: רויטרס)
ניסיון חיסול מוחמד דף (צילום: רויטרס)

עד כמה חימוש זה מדויק?
"הן מדויקות מאד, ברמת המטרים הבודדים ועמידות להפרעות תקשורת ושיבוש מונחה לוחמה אלקטרונית של האויב. למעשה, חימוש זה הינו פריצת דרך מדעית וטכנולוגית בכל מה שקשור בחזון של חיל האוויר הישראלי "להביא חימוש למטרה".

ומה זה אומר שהשתמשו בהן לכאורה, בחיסול מוחמד דף?
"השימוש לכאורה בהן, במיוחד בפעילות מבצעית בסיקור גבוה כמו זאת, מהווה דה-פקטו, הסכמה שבעל-פה  מהממשל האמריקאי למדיניות הישראלית בתמרון ברצועת עזה, ככה לפחות אני רואה את זה".

אז אתה מאמין שנראה עוד שימוש באמל"ח מתקדם כמו זה בזמן הקרוב?
"אני מאמין שחיל האוויר ישתמש בכל מה שהוא יכול, וזאת כדי לעמוד במשימות שהגדיר לו המטכ"ל והדרג המדיני. עד הניצחון"