העיתון הערבי א-שארק אל-אווסט אשר יוצא לאור בלונדון, דיווח היום (ראשון) כי בחמאס כבר נערכים למותו של מוחמד דף בעקבות החיסול האפשרי, והיורש הפוטנציאלי בארגון יהיה אחיו של יחיא סינוואר מנהיג החמאס, מוחמד סינוואר.

למה חיסול מוחמד דף זה ההישג הגדול ביותר של ישראל במלחמה
אף אחד לא חסין: ישראל העבירה מסר ברור למזרח התיכון כולו

עוד דווח כי בכירים בחמאס אמרו כי "יש היררכיה ברורה בעבודת החטיבות בארגון, וחיסולו של כל מנהיג כזה או אחר לא תשפיע על מהלך ניהול הקרב, והדבר ניכר בבירור גם לאחר חיסול הבכירים הקודמים".

ניסיון החיסול של מוחמד דף (צילום: רשתות ערביות)
ניסיון החיסול של מוחמד דף (צילום: רשתות ערביות)

עד כה, בצה"ל עדיין אין אישור רשמי שדף נהרג בתקיפה ואומרים שהם עוד בוחנים את תוצאותיה. לגבי סגנו רפע סאלמה, יש יותר סימנים לכך שהוא נהרג, כי המתחם הוא שלו - ויש שם מחבלים וסייענים. לדף יש גם על דם הידיים של אזרחים רבים ולא רק ישראלים, והמאמץ על התקיפה בוצע לפני שבועות.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

המודיעין המתפרץ והמידי על הגעתו של דף למתחם הגיע במהלך הלילה שבין שישי לשבת. מראש, הוכנה על המתחם "חבילת תקיפה", וחיכו שהשניים יהיו יחד באותו המקום. כשהגיע האימות המודיעיני, בוצעה התקיפה המדויקת. לפי צה"ל, בדקו כי אין חטופים במתחם ורק לאחר מכן בוצעה התקיפה.

ניסיון חיסול מוחמד דף 2024 (צילום: רויטרס)
ניסיון חיסול מוחמד דף 2024 (צילום: רויטרס)

בצה״ל גם נערכים להסלמה ביהודה ושומרון ובצפון. לדבריהם, "אנחנו בהערכות מוגברת בלי קשר לפגיעה בעזה". טרם ברור מה התקיפה תעשה למשא ומתן על עסקת החטופים. עם זאת, נדמה כי שתי הדמויות הללו, סלאמה ודף, הן סמל וחיסולם האפשרי הוא חלק מהמאמץ להחזרת החטופים וממנוף לחץ על ארגון הטרור חמאס. ההערכה בישראל היא שהחיסול דווקא יקדם את נושא שחרור החטופים, שכן השניים היו ממתנגדיה.