בכירים בחמאס אמרו היום (ראשון) לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי בארגון הטרור החליטו להפסיק את המשא ומתן לעסקת חטופים בעקבות ניסיון החיסול של מוחמד דף, עם זאת, מאוחר יותר בכיר אחר בחמאס סתר את הדיווח וטען כי "העסקה תלוי בנתניהו ובממשלתו". בארגון אף טענו כי דף שרד את ניסיון החיסול שהיה אתמול בח'אן יונס.

אם מוחמד דף חוסל - סינוואר ונסראללה עשויים להיכנס למסלול התנגשות
אבי יששכרוף בטוח: "מוחמד דף חשוב יותר מסינוואר, מכה אדירה לחמאס"

כבר אמש בחמאס התייחסו לנושא לאחר נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וטענו כי דף שרד את ההפגזה הישראלית. עוד טענו כי "נתניהו רוצה לערבב את הקלפים ולהביך את המתווכים והערבים. הצענו את כל הגמישות על סמך הרשעה שלנו ולא תחת לחץ".

בנימין נתניהו (צילום: דוד בכר)
בנימין נתניהו (צילום: דוד בכר)

לדברי חמאס, "נתניהו וממשלתו חייבים להגיב למתווכות - לא אנחנו", והוסיפו: "אנו ממתינים למגשרים שיגיבו אלינו לאחר שהצגנו גישה ברורה". נזכיר, כי בנאומו אמר נתניהו כי לחץ צבאי הוא זה שהביא לעסקה בפעמים הקודמות, וכי חמאס הוסיף 29 סעיפים נוספים במו"מ. "אני לא שיניתי דבר ממתווה ביידן ואני דואג שגם חמאס לא ישנו", אמר נתניהו.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

למרות הדברים המתפרסים היום של בכירי חמאס, בעיתון הערבי א-שארק אל-אווסט דווח כי בחמאס כבר נערכים למותו של מוחמד דף בעקבות החיסול האפשרי, והיורש הפוטנציאלי בארגון יהיה אחיו של יחיא סינוואר מנהיג החמאס, מוחמד סינוואר.

בנימין נתניהו, מוחמד דף (צילום: רויטרס,רשתות ערביות)
בנימין נתניהו, מוחמד דף (צילום: רויטרס,רשתות ערביות)

עוד דווח כי בכירים בחמאס אמרו כי "יש היררכיה ברורה בעבודת החטיבות בארגון, וחיסולו של כל מנהיג כזה או אחר לא תשפיע על מהלך ניהול הקרב, והדבר ניכר בבירור גם לאחר חיסול הבכירים הקודמים".