האפשרות כי יעד מספר 2 של ישראל בחמאס ראש הזרוע הצבאית של הארגון מוחמד דף חוסל - עשויה להטות את כף המערכה לטובת ישראל לדעת מומחים ופרשנים רבים. פרופ' עוזי רבי, ראש מרכז דיין באוניברסיטת תל אביב, שוחח היום (ראשון) עם ינון מגל ב-103FM על המשך המערכה בשלל הזירות על רקע ניסיון החיסול.

"זאת הצלחה כבירה", אמר פרופ' רבי בהנחה וישראל אכן הצליחה לחסל את רב-המחבלים. "הכל תלוי בנחישות ובהתמדה של ישראל. לחץ צבאי מניב תוצאות חיוביות בנושא של עסקת החטופים. זה מה ששינה את טעמו. חמאס חשב שהזמן פועל לטובתו. העובדה שהעולם לא חסם את ישראל, אלה הם דברים שפירקו ליחיא סינוואר חלק ניכר מהתפיסות והתובנות שלו. זה תלוי בישראל ובהתנהלות שלה הרבה פחות מחמאס".

"המשטרה לא ידעה בכלל מה קורה": עדויות מטרידות מניסיון ההתנקשות בטראמפ
אם מוחמד דף חוסל - סינוואר ונסראללה עשוים להיכנס למסלול התנגשות

בהמשך פרש את משנתו על חשיבות הזירה הדרומית בעזה: "אנחנו כרגע במלחמה וחמאס איבד את שדרת הפיקוד הטקטית והמבצעית שלו. חמאס מרוסק מבחינה מוסדית. תימשך לחימת גרילה אבל בסופו של יום הסיפור של להפוך את חמאס להיסטוריה זה לא איזשהו חלום כבר. אנחנו מסתכלים על עזה כחזות הכל אבל יש לזה משמעות גם בזירה המזרח תיכונית. איך ישראל נראית? איך ישראל מתפקדת? יש לכך משמעות בצפון ואפילו באיראן. הכרעה של חמאס תשנה את המצב הגיאו-פוליטי במזרח התיכון. ההכרעה של חמאס היא החשובה ביותר".

"סינוואר רואה את החדירות המודיעינית הזאת והאנשים שמעבירים מידע לישראל. מודיעין שתמיד היה בנוי והפסיקו לעשות אותו בשלב מסוים", הזכיר את חשיבות מודיעין ה"יומינט" שנדחק הצידה לפני 7 באוקטובר.

זירת ניסיון החיסול של מוחמד דף (צילום: רשתות ערביות)

לסיום התייחס לשאלת "היום שאחרי": "חשוב שחמאס לא יהיה הריבון בעזה, לא יכולת שלטונית ולא יכולת צבאית. ישראל תהיה חייבת להיות נוכחת תקופה מסוימת בעזה".