בצה״ל ממשיכים להחזיק באופטימיות באשר לעובדה כי מוחמד דף אכן חוסל בתקיפה אתמול (שבת) במתחם החמאס ליד ח'אן יונס לא הרחק מהאזור ההומניטרי. בשב״כ ניצלו את הטעות שביצע דף כדי להוציא את מבצע החיסול. ״המודיעין שהעביר השב״כ היה איכותי והגיע בהצלבה. יותר ממקור אחד״, אמר גורם צבאי.

"מרוסק מבחינה מוסדית": סינוואר חשב שהזמן פועל לטובתו, אבל חמאס מתפרק
אם מוחמד דף חוסל - סינוואר ונסראללה עשויים להיכנס למסלול התנגשות

בצה״ל אומרים כי מיד לאחר שהתקבל המידע, הועלו מל״טים של חיל האוויר. שצפו על הנעשה במתחם לפני התקיפה, במהלכה ואחריה. המל״טים לא העבירו אינדיקציה ליציאה של מי מהאנשים שנמצאו במתחם בכל שלושת השלבים. 

ניסיון חיסול מוחמד דף 2024 (צילום: רויטרס)
ניסיון חיסול מוחמד דף 2024 (צילום: רויטרס)

״החימושים שהוטלו על המתחם היו כבדים. היה שם הרבה חומר נפץ. אם הוא היה באמת שם אין לו כל סיכוי לצאת מהתקיפה״, אומרים בצה״ל. 
ההערכה היא כי דף יצא מהמנהרה על פי הזמנתו של ראפע סאלמה והוא הגיע לפגוש את סגנו במתחם החושות הנמצאת כאמור ליד האזור ההומניטרי.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הערכה היא כי ההתקדמות בשיחות להחזרת החטופים גרמה לדף ולסאלמה להרגיש שיש להם ״זמן בטוח״ לקיים מפגש מעל הקרקע מתוך הבנה כי ישראל תימנע מלבצע פעולה התקפית שתעמיד בסיכון את המשך תהליך המשא ומתן.

מוחמד דף (צילום: דובר צה''ל)
מוחמד דף (צילום: דובר צה''ל)

בצה״ל ובשב״כ מסרבים להתייחס לשאלה כמה זמן נמצא דף במתחם בטרם פעלו מטוסי התקיפה של חיל האוויר. אולם טוענים כי שהמודיעין נאסף היה מאוד חזק מאוד ומדויק שמוחמד דף אכן הגיע לשם.

״המודיעין המתפרץ הגיע אלינו במהלך הלילה. הכנו מראש חבילת תקיפה על המתחם הזה וחיכינו שהשניים יהיו במקום יחד, ואז כשהגיעו אימותים בוצע התקיפה״, אומרים בצה״ל.