מטוסי קרב תקפו חיסלו אמש בהכוונת מידע מודעיני של אמ"ן ושב"כ במרחב ח'אן יונס את ראפע סלאמה, מפקד חטיבת ח'אן יונס בארגון הטרור חמאס. בהמשך, חשף שר הביטחון כי מטוסי החמקן (F-35) אם אלה שתקפו. 

המטוס נושא ארבע פצצות במשקל טון כל אחת ועוד שתי פצצות קטנות יותר. האדיר טס בדרך כלל במבנה זוגות ולא במבנה של רביעיות כמו יתר מטוסי הקרב. כמו מטוסי קרב אחרים מסוגו, ה-F-35 נועד להיכנס ולפעול בתוך שטח רווי-איומים, לבצע תקיפות וכן לשתף במידע מודיעיני. לפי מקורות זרים, מטוסי F-35I ביצעו את תקיפת הקונסוליה האיראנית בדמשק בה נהרג בסיכול ממוקד מוחמד רזא זאהדי, מפקד כוח קודס בסוריה ולבנון. 

הקרקע נשמטת מעל ראשו: סינוואר מתחיל לאבד אט-אט את כל נכסיו | עמית יגור
דף ומח"ט ח'אן יונס הגיעו למתחם בלילה - והותקפו בתקיפה עוצמתית הבוקר

כאמור, סלאמה הצטרף לארגון הטרור חמאס בתחילת שנות ה-90 ומונה לתפקיד מג״ד ח'אן יונס-קרארה, תחת פיקודו של מחמד סינוואר, ובמהלך שנות פעילותו בחמאס לקח תפקיד מרכזי בחטיפתו של גלעד שליט. בהמשך, פיקד על הסיוע הקרבי ותכנית ההגנה של חמאס במבצע ׳צוק איתן׳ וכן היה אחראי על תכניות המנהור בחטיבת ח'אן יונס.

בשנת 2016 החליף את סינוואר כמפקד חטיבת ח'אן יונס, ופיקד על שתי המנהרות ההתקפיות שסוכלו בח'אן יונס במבצע ׳שומר החומות׳, בהן חוסלו 18 מחבלים שניסו לחדור לשטח הארץ. כמו כן, פיקד על מחבלי חמאס חטיבת ח'אן יונס והיה אחראי על כלל השיגורים שבוצעו מגזרת חאן יונס לשטח ישראל.

סלאמה היה גם ממקורביו של מחמד דף. כמו דף, גם עבור סאלמה זהו אינו ניסיון החיסול הראשון וגם לא השני. ביתו הופצץ במבצע "עופרת יצוקה" (2008), ולאחר מכן גם במבצע "עמוד ענן" (2012), "צוק איתן" (2014) ושומר החומות (2021). בחודש דצמבר פורסם בתקשורת הערבית כי צה"ל פיזר כרוזים ברצועת עזה המציבים פרסים כספיים גבוהים למי שיביא מידע על מקום הימצאם של בכירי חמאס. על ראשו של סאלמה עומד פרס בסך 200 אלף דולר.

ראפע סלאמה, מוחמד דף (צילום: רשתות ערביות)
ראפע סלאמה, מוחמד דף (צילום: רשתות ערביות)

בכרוז שפנה לעזתים נכתב: "חמאס איבד את הכוח, סופו של הארגון קרב. למען עתידך, במתן מידע המאפשר לנו לעצור את האחראים שהביאו הרס לרצועת עזה, תקבל פרס כספי. תחשוב על עתידך, סודיות מובטחת". במערכת הביטחון מציינים כי חיסולו מהווה פגיעה משמעותית בתפקוד הצבאי של ארגון הטרור חמאס.

כרוז שהוטל ברצועה ועליו המחירון של בכירי חמאס (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
כרוז שהוטל ברצועה ועליו המחירון של בכירי חמאס (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

בתוך כך, אתמול קיים ראש השב״כ, רונן בר, הערכת מצב ברפיח יחד עם אלוף פיקוד דרום, ירון פינקלמן ובכירים מצה״ל והשב״כ. בהערכת מצב סקרו גורמי המקצוע את ההישגים והפעילות המבצעית המשותפת של שב״כ וצה״ל במרחב רפיח וברחבי הרצועה, בדגש על מבצעים משותפים בעל ותת קרקע. 

 ״התקיפה בחאן יונס היא תוצאה של מערך כירורגי מודיעיני, שהוא מתחיל במאמץ שאתם עושים כאן בחודשים האחרונים. השבוע חוסלו כ-25 פעילים שהשתתפו ב-7.10- זו אחת המטרות שהגדרנו לעצמנו ואנחנו חייבים אותם לתושבי העוטף״, אמר בר.