ברקע רוחות המלחמה הנושבות מזה כתשעה חודשים בגבול הצפון, מקור אמריקאי אמר לערוץ אל חדת' הסעודי כי בוושינגטון חוששים מפרוץ עימות בין ישראל חזיבאללה אשר אין ביכולתה של וושינגטון למנוע.

לדבריו, ישראל מסוגל לבצע התקפה עצומה ולגרום תוך שעות ספורות להרס רובע הדאחייה, שדה התעופה בביירות ועשרות מבנים בסביבתו. עוד ציין כי וושינגטון חוששת ונערכת לפינוי אזרחים במקרה של מלחמה, אולם היא גם מסרבת למסור לישראל פצצות כבדות מסוג JDAM. המקור מספר שגלנט הגיע וביקש מחברי הקונגרס לאשר אספקת למעלה מ-7,000 טילי JDAM ופצצות כבדות מכיוון שצה"ל זקוק להם במערכה שלו נגד חזיבאללה והקונגרס והממשל האמריקאי סירבו לכך עד כה.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

פצצת JDAM (צילום: REUTERS/Paul Hanna PH)
פצצת JDAM (צילום: REUTERS/Paul Hanna PH)

הלחצים שוושינגטון מפעילה על ישראל על מנת למנוע מלחמה נלווים להם לחצים דומים על חיזבאללה. לפני שבוע שליח הנשיא ביידן, עמוס הוכשטיין, הגיע לפריס וניסה לומר לצרפתים ולמתווכים הקטרים שוושינגטון אינה יכולה לשלוט בהחלטת ישראל, שאפשרות תקיפה בלבנון רצינית, שחיזבאללה לא מקשיב לאזהרות האמריקנים ושאנשיו נסוגו קרוב לעשרה קילומטרים.

רותם מי-טל, מנכ"ל חברת אסגארד מערכות אשר מפתחת טכנולוגיה צבאית לתעשיות הביטחוניות, הסביר בשיחה עם "מעריב", כי כפי הנראה החימוש האווירי שבאמצעותו בוצע ניסיון חיסול מוחמד דף הינו אותן פצצות JDAM. "הן מדויקות מאד, ברמת המטרים הבודדים ועמידות להפרעות תקשורת ושיבוש מונחה לוחמה אלקטרונית של האויב. למעשה, חימוש זה הינו פריצת דרך מדעית וטכנולוגית בכל מה שקשור בחזון של חיל האוויר הישראלי "להביא חימוש למטרה", אמר. 

סיוע בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה