בישראל עדין לא יודעים אם ניסיון החיסול של מוחמד דף אתמול בלב ח'אן יונס צלח, אולם בחמאס מיהרו להכחיש ואף לגלגו על ראש הממשלה בנימין נתניהו.

עדי כרמי, בכיר לשעבר בשב"כ, שוחח עם אריה אלדד ויריב אופנהיימר ב-103fm על נסיון החיסול הדרמטי. "שאלת השאלות – חוסל או לא חוסל? נצטרך לחכות עד שיהיה מידע פוזיטיבי. אני חושב שמערכת הביטחון חושבת שהסבירות לכך גבוהה. גם אני חושב ככה משלוש סיבות עיקריות. הראשונה היא שדף יצא לשם משום שהוא הרגיש בטחון שבאזור סביבו יש הרבה עקורים וצהל לא יתקוף. השני כי צה"ל פעל בשטח שיש בו גידולים חקלאים ולכן רואים שם חושות ובתים בודדים. אזור הזה יש בו מי תהום אז אני לא מאמין שיש בו תת קרקע. השלישי: ברגע שהייתה אינדיקציה מגוונת, יותר מאינדיקציה אחת ועם השימוש באמל"ח וכן סבב שני ברצף, הסבירות לחיסול גבוהה", אמר בפתח דבריו.

 "ראפע סלאמה השפיע על מה שקורה בחאן יונס, ועדין הוא לא במעמדו של דף. הוא בנה את המיתוס הזה 30 שנה. הוא אבי המחבלים המתאבדים, אבי הבנייה של צבא הטרור חמאס אחרי עלייתם לשלטון ברצועת כזה והוא בנו חברות אנשים שבהו סביבו הילה וגם ההתנהגות שלו. אין להם אינטרס להודיע שהוא חוסל כי זה יפגע במורל ובמחבלים שהם רוצים שיעשו פיגועים, וגם מי יחליף אותו גם אם הוא חוסל. זה לא דבר פשוט.  יש לו את המיתוס הבלתי פגיע שיש לו 7 נשמות וכו'", הוסיף.