הרמטכ"ל הרצי הלוי נשא הערב (ראשון) הצהרה לתקשורת, זאת ברקע ניסיון החיסול של מוחמד דף, והתייחס גם לתחקור אירועי ה-7.10 וללחימה בצפון.

"אזרחי ישראל צריכים לדעת שיש כאן דור של מפקדים ולוחמי מופת שגבורתם תדובר רבות ואשר פועלים בכל רצועת עזה בשיטות לחימה שונות", אמר בפתח דבריו. "מזה חודשיים הם מתמרנים ברפיח ומביאים הישגים, הורגים עוד ועוד מחבלים, משמידים את תשתיותיו ופוגעים ביכולותיו".

דף חשב שצה"ל ימנע מליפול למלכודת שהכין - ונפל בעצמו לתוכה
לא יכלו להתחמק ממנו: המטוס העוצמתי שעומד מאחורי ניסיון החיסול של דף

"אתמול בפעולה משותפת של צהל ושב"כ תקפנו את המקום בו הסתתר מוחמד דף. התקיפה הזו היא תוצאה של יכולת מבצעים שבנינו שמשלבת בין יכולות מודיעיניות מתקדמות של שב"כ ואמ"ן ויכולות תכנון וביצוע איכותיות מאוד של חיל האוויר".

"על פי העדויות שברשותנו, לא היו חטופים", הבהיר. "לאחר התקיפה ולפי המידע המודיעיני - לא נפגעו חטופים. מוקדם לסכם את תוצאות התקיפה שחמאס מנסה להסתיר. אנחנו נחושים לרדוף את מחבלי חמאס,  שתכננו והוציאו לפועל את מתקפת השבעה באוקטובר".

"דף פחד למות, ולכן הסתתר בצורה שפגעה ביכולת שלו לתפקד. הוא הסתתר ושם את אנשיו בסכנה. מצאנו אותו. נמצא גם את הבאים בתור. החיסולים האלה הם חלק מהלחץ הצבאי המתמשך והמשתנה שצה"ל מפעיל ברצועת עזה".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ראפע סלאמה, מוחמד דף (צילום: רשתות ערביות)
ראפע סלאמה, מוחמד דף (צילום: רשתות ערביות)

"הסכם למען השבת החטופים הוא ציווי מוסרי וערכי להצלת חיים", אמר בהמשך. " צה"ל מייצר את כל הלחץ הנדרש להשגת תנאים הטובים ביותר להשגת הסכם כזה. צה"ל ידע לעמוד בכל הסכם שיאושר על ידי הדרג המדיני. וגם בתום הפסקת אש לשוב ולחזור ולהילחם בעוצמה רבה מאוד. צה"ל לא יחדל מלפעול לשחרור החטופים שמחוג הזמן עובר עליהם בקושי רב. לא נוותר על ההשגה של ביטחון לאזרחי מדינת ישראל".

על הלחימה בצפון אמר: "אנחנו בעוצמות גבוהות של לחימה בצפון. לצד הישגים גוברים והולכים בפגיעה בחיזבאללה, אנחנו לא שוכחים את מצוקת תושבי הצפון בחודשים האחרונים. אנחנו בכל רגע כואבים את ההרוגים בתקיפות חיזבאללה. הייתי באחד הישובים הצמודים לגבול אתמול, ראיתי את הנזק, פגשתי את ההנהגה. שמעתי מהם דברים קשים. את הקושי הזה אנחנו מתרגמים להחזרת התושבים בביטחון לבתיהם. אנחנו מוכנים ונערכים לשלב הבא בלבנון". 

"בימים אלה אנחנו מתחקרים את אירועי ה-7.10 ומה שהוביל אליהם. זה תהליך הכרחי כדי שנוכל לקם ולהבטיח חזרה של תושבי הצפון.
בשבוע שעבר הצגנו את תחקירי בארי. היו סיבות בגינן הצגנו תחילה תחקיר זה. אירועים שנויים במחלוקת באירוע זה הדירו שינה מעיני רבים. ממצאי התחקיר קשים וכואבים. לצדם, גילוי עוז ואומץ רבים של תושבים ולוחמים שהגנו על תושבי הקיבוץ, תוף שהם מחרפים את נפשם בלי גבול". 

עוד הוסיף: "אין היבט של התנהלות הצבא שלא נתחקר ונציג לציבור ככל שניתן. את התפיסות המודיעיניות, המבצעיות, המענה בהגנה, קבלת ההחלטות, בלילה שקדם למלחמה, ואת התנהלות בכירי צה"ל והתנהלותי שלי".