בדרך לסוף המלחמה? פרשן ערוץ 12 לענייני ערבים אהוד יערי חשף הערב (ראשון) כי ראשי חמאס אומרים בשיחות סגורות כי הם מוכנים לפירוז עזה בתנאי שיישארו עם נשק קל להגנה עצמית. עוד דיווח כי הם מוכנים שלא יהיו התקפות חדשות נגד ישראל. מדובר בצלילים חדשים שטרם נשמעו עד כה מכיוון ארגון הטרור, אולם לדברי יערי הצלילים נשמעים עד כה בלחש. 

הדיווח מגיע ברקע ניסיון החיסול של מוחמד דף והעובדה שאם אכן החיסול צלח הפעם זה עשוי לטלטל את הצמרת הצבאית של חמאס ולהותיר את מוחמד דף לבד במערכה. מוקדם יותר הערב, אמר הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי כי "החיסולים הם חלק מהלחץ הצבאי המתמשך והמשתנה שצה"ל מפעיל ברצועת עזה".

עסקת חטופים למרות הכל? חמאס: "מוחמד דף חי, המו"מ תלוי בנתניהו"
אבי יששכרוף בטוח: "מוחמד דף חשוב יותר מסינוואר, מכה אדירה לחמאס"

עדי כרמי, לשעבר בכיר בשב"כ, העריך ב-103FM כי "דף בנה את המיתוס הזה 30 שנה. הוא אבי המחבלים המתאבדים, אבי הבנייה של צבא הטרור חמאס אחרי עלייתם לשלטון ברצועת כזה והוא בנו חברות אנשים שבהו סביבו הילה וגם ההתנהגות שלו. אין להם אינטרס להודיע שהוא חוסל כי זה יפגע במורל ובמחבלים שהם רוצים שיעשו פיגועים, וגם מי יחליף אותו גם אם הוא חוסל. זה לא דבר פשוט.  יש לו את המיתוס הבלתי פגיע שיש לו 7 נשמות וכו'".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אתמול קיים ראש השב״כ, רונן בר, הערכת מצב ברפיח יחד עם אלוף פיקוד דרום, ירון פינקלמן ובכירים מצה״ל והשב״כ. בהערכת מצב סקרו גורמי המקצוע את ההישגים והפעילות המבצעית המשותפת של שב״כ וצה״ל במרחב רפיח וברחבי הרצועה, בדגש על מבצעים משותפים בעל ותת קרקע. 

״התקיפה בחאן יונס היא תוצאה של מערך כירורגי מודיעיני, שהוא מתחיל במאמץ שאתם עושים כאן בחודשים האחרונים. השבוע חוסלו כ-25 פעילים שהשתתפו ב-7.10- זו אחת המטרות שהגדרנו לעצמנו ואנחנו חייבים אותם לתושבי העוטף״, אמר בר.