בישראל עקבו במשך זמן רב אחרי ראפע סלאמה, מח"ט חאן יונס של חמאס, ואף זיהתה שהוא מגיע לבית השייך למשפחתו, אבל החליטו לא לחסלו, בהערכה שבסופו של דבר יצטרף אליו לשם מוחמד דף - כך דווח היום (שני) ב"ניו יורק טיימס". 

כזכור, ביום שבת האחרון תקפה ישראל את המתחם בו שהה דף וסגנו, ראפע סלאמה. עם זאת, גורלו של דף, שהוא מספר שתיים בפיקוד חמאס ונחשב לאדריכל של מתקפת ה-7 באוקטובר על ישראל, נותר לא ברור, זאת לאחר ששרד ניסיונות התנקשות קודמים.

לא יכלו להתחמק ממנו: המטוס העוצמתי שעומד מאחורי ניסיון החיסול של דף
צה"ל ושב"כ רק חיכו, ואז מוחמד דף עשה את הטעות הכי גדולה בחייו

התקיפה אושרה לאחר תצפית ממושכת על הווילה, אחד ממוקדי הפיקוד הסודיים של סלאמה, לפי שלושת הגורמים הישראליים הבכירים.
הווילה, שנמצאת באזור הידוע כאל-מוואסי, מערבית לחאן יונס, הייתה שייכת למשפחתו של סלאמה, אמרו שניים מהגורמים, וסלאמה החל לבלות יותר זמן שם בחודשים האחרונים לאחר שכוחות ישראליים השתלטו על רבים ממעוזיו האחרים בחאן יונס, הן מעל האדמה והן מתחתיה, לפי שניים מהגורמים. כל הגורמים דיברו בתנאי אנונימיות כי לא הורשו לדבר בפומבי על פרטי המבצע.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

סלאמה עדיין בילה את רוב זמנו ברשת המנהרות התת-קרקעית של חמאס, אך גם שהה באופן קבוע בווילה, יחד עם משפחתו, זאת כדי לברוח מהתנאים המחניקים במנהרות, אמרו הגורמים.

למרות שסלאמה לא היה המטרה העיקרית, בצה"ל ובשב"כ תיארו אותו כ"אחד המקורבים ביותר" לדף ואמרו כי גם הוא היה "אחד ממתכנני" מתקפת ה-7 באוקטובר. בין תפקידיו האחרים, הם אמרו, הוא היה אחראי על כל שיגורי הטילים לעבר שטח ישראל מאזור חאן יונס.