על פי דיווחים ברשתות ערביות, מטען חבלה הוצמד לרכב היום (שני) בגבול סוריה-לבנון.

זירת חיסול בגבול לבנון-סוריה (צילום: רשתות ערביות)
זירת חיסול בגבול לבנון-סוריה (צילום: רשתות ערביות)

ערוצים בלבנון מדווחים שאחד ההרוגים הוא מוחמד בראא' קאטרג'י, איש עסקים סורי המקורב למשטר אסד. קטארג'י היה מבוקש ונכלל ברשימות טרור במספר מדינות. כמו כן, היה ביחסים קרובים עם איראן ועבד בשיתוף פעולה עם בכיר חיזבאללה מוחמד ג'עפר קסיר.

על פי הדיווחים, ארצות הברית יחד עם בריטניה וערב הסעודית הטילו עליו סנקציות, זאת בשל סיוע למשטר אסד באמצעות הובלת נשק בתוך מכלי נפט ממזרח סוריה. ‏כמו כן, קאטרג'י מימן בעבר מיליציות שלחמו במורדים הסורים באזור חלב.

מוחמד בראא' קאטרג'י (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
מוחמד בראא' קאטרג'י (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

מחדל התצפיתניות: לראשונה מאז השבת השחורה - זה הפתרון שמוצע בצה"ל
כפסע מהשלב הבא: חמאס מנסה להתאושש - צה"ל מכין לו תגובה ראויה

נזכיר כי לפני כשבוע, המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי שני פיצוצים נשמעו בעיר הנמל בניאס שבצפון מערב המדינה. גופי תקשורת בסוריה ייחסו את הפיצוצים לישראל, והוסיפו כי המטרות שהותקפו קשורות לאיראן.

מנהל מרכז המרכז הסורי לזכויות אדם, רמי עבד אל-רחמן, חשף בריאיון לערוץ אל-חדת' הסעודי פרטים חדשים על האירוע ועל זהותו של קאטרג'י. "קאטרג'י הוא מקורב לאיראן ומקורב לחיזבאללה, הוא אחראי למימון מה שמוכר בשם "ההתנגדות הסורית לשחרור הגולן" שמאומנת ושמחומשת על ידי איראן והוא מואשם גם בשימוש במכליות נפט שמובילות נפט ממזרח סוריה למערב סוריה, לחומס ולאזורים אחרים", אמר.

עוד הוסיף כי "הוא נמצא לא רק ברשימת הסנקציות של ארה"ב אלא נמצא ברשימת החיסולים של ישראל בשל הקשר שלו למה שמכונה "ההתנגדות הסורית לשחרור הגולן".

הוא נחשב למעשה למזין הכלכלי למשכורות החודשיות של  "ההתנגדות הסורית לשחרור הגולן" ויש לו מיליציה מאומנת בתוך סוריה. הוא סומן על ידי ארה"ב ועל ידי ישראל וכעת הוא נהרג והוא ואחיו מקורבים אישית לבשאר אסד ולא רק לאיראן למעשה".

"היה איתו עוד אדם שנהרג איתו והרכב נשא לוחית רישוי לבנונית. מי שנהרגו הם שני אנשים שאחד מהם הוא הבכיר בציר ההתנגדות למרות שהוא פועל בתחום הכלכלי מכיוון שהוא אחראי למימון ההתנגדות הסורית לשחרור הגולן ואחראי לפי החשדות להעברת נשק ממזרח סוריה למערב המדינה", סיכם.