מלחמת חרבות ברזל: על פי דיווחים ערבים היום (שלישי), ישנם 20 הרוגים ועשרות פצועים, כולל נשים וילדים, בתקיפה ישראלית בבית ספר של אונר"א במחנה נוסייראת שברצועת עזה.

נתניהו יאכל את הלקרדה בסוף? סוגיית הגיוס קורעת את החרדים לשניים
בעקבות המלחמה: התגברות משמעותית של תקיפות סייבר על ישראלים

זמן קצר לאחר מכן, בצה"ל אישרו את הדיווחים, ומסרו: "מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר, בהכוונה של אמ"ן, שב"כ ופיקוד הדרום, מחבלים שפעלו בבית ספר ״א-נציראת״ של אונר"א במרחב נוציראת. המחבלים פעלו מבית הספר לתכנון והוצאה לפועל של מתווי טרור נגד כוחותינו הפועלים כעת ברצועה.  טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים בכדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, לרבות בדיקות חוזי מהאוויר, שימוש בחימוש מדויק ובמידע מודיעיני נוסף. ארגון הטרור חמאס מפר באופן קבוע את החוק הבין לאומי תוך ניצול שיטתי של מבנים אזרחיים והאוכלוסייה האזרחית כמגן אנושי לפעולות טרור נגד מדינת ישראל.

כמו כן, כלי טיס של חיל האוויר תקף לפני זמן קצר מפקד פלוגה בכוח הימי של ארגון הטרור גא"פ במערב חאן יונס. נבדקים דיווחים כי כתוצאה מהתקיפה נפגעו מספר אזרחים, הפרטים בבדיקה".

כזכור, ה-CIA מעריך כי מנהיג החמאס, יחיא סינוואר, נתון ללחץ ממפקדי המליציות תחת פיקודו להסכים לעסקת הפסקת אש ולסיים את המלחמה עם ישראל, כך כפי שמסר ראש ה-CIA, ביל ברנס, בועדה סגורה ביום שבת האחרון.

סינוואר "לא דואג מהמוות שלו", כך נאמר, אך מתמודד עם לחץ לגבי האשמה שתופנה כלפיו בנוגע לגודל הסבל בעזה. גורמי מודיעין אמריקאים הוסיפו כי הם מאמינים שסינוואר מסתתר במנהרות תת קרקעיות בח'אן יונס, וכי הוא מקבל ההחלטות המרכזי של חמאס באשר לקבלת או אי קבלת העסקה. הסתתרותו של חמאס במנהרות מביאה לקשיים בהעברת המסרים אליו וממנו מטעם ישראל, ולפיכך מאטה את קצב השיחות בין שני הצדדים ומקשה על התקדמות העסקה.

תקיפת מחסן מצנחי רחיפה בעזה (צילום :דובר צה"ל)

ברנס, שאמר כי חובה הן על ממשלת ישראל הן על חמאס לנצל את הרגע הנוכחי לאחר תשעת חודשי מלחמה למען הפסקת אש, הוסיף כי הלחץ המוגבר שמופעל בשבועיים האחרונים על סינוואר הוא חדש ושונה מסוגו ממה שידע לפני כן, שכן הוא כולל שיחות עם מפקדיו הבכירים שמואסים במלחמה.

ברנס חוזר זה עתה מסבב הפגישות האחרון שלו בשבוע שעבר, שחתם פגישות עם עמיתים מתווכחים מקטאר וממצרים, ומציין כי לחץ פנימי עצום קיים גם אצל בנימין נתניהו. לאחר פגישותיו של ברנס בדוחא, מקור בכיר מסר ל-CNN כי "עדיין יש בעיות קשות שצריך לפתור" ומקור אחר טען ש"יש עוד הרבה זמן לפנינו".