שני מחבלי חיזבאללה חוסלו היום (שני) בסיכול ממוקד לעבר אופנוע בכביש אלח’רדלי שבדיר מיאמס בדרום לבנון. השניים אותרו על ידי צה"ל כאשר הם נעים על אופנוע, כלי טייס פגע בהם מהאוויר והם חוסלו. בעקבות הפגיעה העלו בפיקוד הצפון את רמת הכוננות לאורך כל קו הצפון.

בהמשך וככל הנראה בתגובה לחיסול, מטח כבד נורה לעבר קריית שמונה ויישובי אצבע הגליל והגליל העליון. מהמשטרה נמסר כי זוהו מספר זירות נפילה באזור ק"ש ובשלב זה לא התקבל דיווח על נפגעים בגוף, אך נזק נגרם לרכוש.

מטח כבד נורה גם לעבר צפת ונשמעו פיצוצים במרחב. בחיזבאללה אומרים כי שיגרו מטח לעבר כברי בעקבות הרג שלושת הילדים הסורים בתקיפת צה"ל בדרום לבנון. קבלת אחריות שלישית להיום.

יירוטים בגליל המערבי (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
אמש שוגרו כ-20 טילים משטח לבנון לעבר קריית שמונה, ודובר צה"ל הודיע כי חלק מהטילים יורטו בהצלחה על ידי מערכות ההגנה האווירית. בעקבות הירי, פנה ראש העיר לתושבים וקרא להם להישאר בסמוך למרחבים המוגנים. בהמשך הלילה, אותרו 3 פגיעות ישירות במפעל בעיר, במתחם קניות ובבית מגורים, ונגרם נזק כבד למבנים, לרכוש ולציוד. 

הבוקר, לאחר המטח הכבד שנורה אמש מלבנון לעבר קריית שמונה, אנשי העירייה המשיכו לסייר ברחובות העיר - ואיתרו נפילה נוספת. "הגענו מוקדם בבוקר לבית של ציפי ודוד שבת - תושבי קריית שמונה שפונו לנתניה. במוצ"ש הבית ספג כבר פגיעה ישירה ראשונה - ואתמול בלילה ספג פגיעה נוספת", אמר דורון שנפר, דובר עיריית קריית שמונה. "לשמחתנו התושבים לא היו בבית, הם מפונים לנתניה וכך ניצלו חיים נוספים", ציין. בסרטון הראה עוד שנפר את הנזק הרב שנגרם בבית כתוצאה מ-2 הפגיעות הישירות. בתיעוד ניתן לראות כי חלון חדר השינה נשבר והתרסק על המיטה - היכן שבעלי הדירה היו אמורים לישון בשעת לילה מאוחרת בה המטח נורה. "קריית שמונה - עיר של ניסים", סיכם שנפר.
 
במקביל, עצרה המשטרה תושב אילת בן 30, בחשד שהתחזה לקצין ביחידה מיוחדת, הגיע לזירות הנפילה בקריית שמונה כשהוא לבוש במדי צה"ל ורעול פנים, ופרץ למספר בתי מפונים. מעצרו של החשוד התבצע לאחר דיווח על דירה שנבזזה בעיר. חקירה סמויה הובילה להתחקות אחר החשוד ולבסוף למעצרו. על פי החשד, הוא נהג להסתובב בעיר בשבועות האחרונים - תוך שהוא מציג את עצמו כלוחם ביחידה מיוחדת במטרה לבזוז. החשוד אותר יורד מאוטובוס שהגיע לקריית שמונה ממרכז הארץ - כאשר לבש מדי צה"ל עם דרגות קצונה ונשא מחסנית מלאה בתחמושת ואקדח דמה. בחיפוש על גופו נתפסו חוגר ודיסקית גנובים, וכן רכוש רב שנגנב מדירות שונות בעיר. מהחקירה עלה כי החשוד אף לן באחת מהדירות במשך מספר ימים. בית משפט השלום בטבריה האריך את מעצרו עד ליום שישי.

על פי נתוני מנהלת "אופק צפוני", מתחילת הלחימה, ישנן כ-147 פגיעות בבתי מגורים ומבנים בעיר קריית שמונה, והיא נחשבת לעיר המטווחת ביותר מבין כל יישובי קו העימות.