סא"ל במיל' ירון בוסקילה, מנכ"ל תנועת הביטחוניסטים, שוחח עם "מעריב" וציין שנראים סימנים להיחלשות משמעותית של החמאס. "אנחנו רואים פחות התנגדות, כמעט בכל אזור שאליו צה"ל מגיע. יש בעיקר מטענים שמונחים בשטח ופחות לחימה של פנים מול פנים". 

בוסקילה סבור ש"בסופו של דבר, הפגיעה בבכירים והפגיעה במפקדים בדרג הביניים משפיעה מאוד גם על יכולת הפיקוד והשליטה. בעיקר על יכולת התיאום בין האזורים". עוד הוא ציין כי "פגיעה באנרגיה שמובלת על תוך המנהרות, מה שפוגע מאוד ביכולת שלהם להמשיך ולעבוד מתחת לפני האדמה". 

דרש התנצלות: העימות החדש בין נתניהו לרמטכ"ל הלוי | דיווח
לאחר החיסול בלבנון: מטחים חריגים לעבר יישובי הצפון

לדבריו, "זה בוודאי משפיע על המוטיבציה וגם על היכולת שלהם להמשיך ולפעול". הוא סבור ש"יש להמשיך ולהפעיל הרבה יותר לחץ. זו בדיוק הנקודה שבה צריך להמשיך וללחוץ ולא לתת לחמאס להמשיך ולהתאושש". 

עוד ביקש בוסקילה שנפעל "כמו שעשינו בפעם הקודמת, שהגענו כבר לנקודה שהאזרחים התחילו ללחוץ על החמאס שלא הכנסנו משאיות עם אוכל". הוא מצר על כך שדווקא אז התחלנו להכניס סיוע הומניטרי. אסור בנקודה זו לעצור, או לצאת מפילדלפי, שהוא עורק החמצן הראשי לחמאס".

בוסקילה גם מאמין שלא נכון לצאת חזרה מציר נצרים ומכל אזור הפרימטר. "ההישגים שהשגנו מאוד מאוד מפריעים לאוכלוסייה שם, ומכאן כמובן, שזה משפיע גם על ארגון החמאס", הוא קובע.

התנועה שהוא מנהל חרטה על דגלה תפיסה שמאמינה שביטחונה של ישראל חייב להיות מבוסס על יכולתה להגן על עצמה בכוחות עצמה. תחת תפיסת העולם הזו, הוא מנתח את המציאות הביטחונית עמה מתמודד העם והצבא במלחמת חרבות ברזל. 

בסיום השיחה חזר בוסקילה על דבריו וסיכם: "זה דבר שאסור לעשות, אסור לחזור ולא למסור את השטח הזה, אלא להפעיל לחץ משמעותי עוד יותר".