ביום שני האחרון, לקראת השעה 18:00, החלו להתקבל דיווחים מקומיים על פגיעה ברכבו של מחמד בראא אחמד רשדי אלקאטרג'י. מאוחר יותר, התברר שהפגיעה הובילה למותו במקום. רכבו של אלקאטרג'י, מסוג ב.מ.וו X5, נפגע בעת שנסע באזור אלצבורה, מערבית לדמשק, בכביש מספר 1 המקשר בין סוריה ללבנון. 

החוקר טל בארי, ראש מחלקת המחקר במכון "עלמא", שופך אור על דמותו של אלקאטרג'י. "אלקאטרג'י הינו יליד 1976 ממחוז אלרקה שבצפון סוריה, בן למשפחה שמוצאה מהעיר אלבאב במחוז חלב. הוא אחיו של איש העסקים וחבר הפרלמנט הסורי, חסאם אלקאטרג'י. אלקאטרג'י מוכר כאחד מאנשי העסקים החשובים ביותר בסוריה המזוהים עם משטרו של בשאר אל-אסד. משנת 2017, הוא מקיים, ביתר שאת, רשת קשרים ענפה עם הציר השיעי בסוריה ועם חיזבאללה בלבנון", אומר בארי.

"צה"ל בדרך, אתה הבא בתור": האיום הישיר על חסן נסראללה | צפו
חיסול דרמטי בסוריה: זה איש העסקים שהבריח נשק דרך מכלי נפט

עוד הוא מציין כי "ייתכן שהפעילות הענפה של עסקיו - מהווה תשתית תומכת משמעותית לפעילות הציר השיעי וחיזבאללה בסוריה ובלבנון". כחלק מהיותו איש עסקים, אלקטראג'י היה שותף מייסד במספר חברות פרטיות וכן על פי מידע נוסף בבעלותו 3 חברות נוספות בלבנון, אשר רשומות על שם אנשי עסקים לבנוניים - המקורבים לחיזבאללה. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בארי עוד אומר שדווח כי אלקאטרג'י "סייע באספקת דלק ישירה לחיזבאללה ולכוחות הציר השיעי הפועלים תחת כוח קדס בסוריה ועסק בהלבנת כספים. הוא נכלל גם ברשימות הסנקציות האמריקאיות, האירופאיות והסעודיות בשל תפקידו בחיזוק כלכלת משטר אסד. משרד האוצר האמריקאי דיווח כי אלקאטרג'י מילא תפקיד של מתווך בין המשטר הסורי לבין המדינה האסלאמית בסגירת עסקאות נפט".

בארי מציין כי במאי 2016 ובדצמבר 2017 פורסמו אודות אלקאטרג'י כתבות בעיתון אל אח'באר - שמהווה שופר מרכזי של חיזבאללה: "הכתבה מדצמבר 2017 פורסמה תחת הכותרת "לתפוס את הלווייתן", ונראה כי הכתבות היו חלק מקמפיין מתוזמר ומאורגן של הציר השיעי כנגד אלקאטרג'י, ככל הנראה במטרה להפעיל עליו לחץ וסחיטה במסגרת סכסוכים כספיים ומאבקי שליטה". 

במסגרת הקמפיין נגד אלקאטרג'י, נפתחו מחדש תיקים ישנים שנוהלו נגדו ובנוסף הוא הואשם בגניבת כספים מקו האשראי האיראני במטבע קשה ומתן תמיכה לוגיסטית צבאית למדינה האיסלאמית, האויבת המרה של הציר השיעי: "בעקבות הפרסומים, נטען כי אלקאטרג'י מיהר להגיע לצ'אחיה בביירות ולבקש את הגנת חיזבאללה מפני המשטר הסורי, שאלקאטרג'י חשב שהוא עומד מאחורי הקמפיין נגדו. ארגון הטרור הציע לאלקאטרג'י הגנה בתנאי שישתף פעולה באופן מלא עם פעילות הציר השיעי בסוריה וישלם דמי חסות", אומר בארי וקובע כי "הלחץ והסחיטה עליו - היו אפקטיביים מאוד שכן אלקטראג'י היווה חלק משמעותי מההתבססות האיראנית בסוריה".