שלום בן חנן, לשעבר בכיר בשב"כ, התראיין היום (רביעי) בתוכניתם של אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM והביע את דעתו באשר למצבה של הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה לאחר תשעה חודשים של מלחמה.

מאוטוסטרדה לקטסטרופה: חמאס בנה במו ידיו את מלכודת המוות שלו
ישראל הייתה במרחק נגיעה מסינוואר - ולא חיסלה אותו מהסיבה הבאה

"קורה משהו בשבועות האחרונים. אנחנו מפעילים על חמאס לחץ כבד מאוד", אמר בן חנן בפתח דבריו, "גם מספרי המחבלים שנהרגים גם בתוצאות הלחץ הפיזי, בהקמת מוצבי צה"ל ברצועה, בפגיעה בבכירים. העניין הזה עובד בכיוון הנכון. לסינוואר יש רעיון מסודר, והוא יצטרך להיזכר איך הוא רוצה להיזכר בהיסטוריה הפלסטינית. אין לו הרבה כיוניים להקדם בהם כרגע, ויגיע הרגע שהוא יבין שצריך לחתוך הפסדים ולהגיע לפיתרון טוב יותר מהאסון שמצפה לרצועת עזה".

יחיא סינוואר (צילום: עבד רחים כתיב, פלאש 90)
יחיא סינוואר (צילום: עבד רחים כתיב, פלאש 90)

"סינוואר מודע למה שקורה", הוסיף, "המסגרות החמאסיות שהוא עמל לבנייתן ואשר שרדו בסוג של מלחמת מאסף מתחילת המלחמה. הן מתפרקות. הגדודים, החטיבות מתפרקים. יש להם אבידות רבות, הם כבר לא יכולים להילחם כמסגרת לוחמת גם אם הם רוצים. לכן אני חושב שהוא יודע, הוא מקבל הערכות מצב, ויודע בדיוק מה קורה. הוא יצטרף בקרוב מאוד לעשות קלקולציה איך הוא ממשיך מכאן, שהוא ינסה להציל את שאריות ההישגים שהוא מסוגל לזכות בהם".

"מפקדת החמאס בחוץ נמצאת בסוג של מצוקה לשמחתי. אם העולם בראשות ארצות הברית היה כופה על קטאר לחץ יותר מסיבי, אבל הוא מתחיל לתת את אותותיו. יש שם חשש גדול גם מהצורך לשנות מקום וגם מדברים אחרים. אבל אני מזכיר שסינוואר לא סופר את ההנהגה בחו"ל", ציין.

אסמעיל הנייה, חאלד משעל (צילום: רויטרס,חאלד אל חרירי, רויטרס ,AdobeStock)
אסמעיל הנייה, חאלד משעל (צילום: רויטרס,חאלד אל חרירי, רויטרס ,AdobeStock)

לאחר מכן התייחס לרשת הריגול האיראנית: "אני ידוע על שיטת הפעלה, למה אנחנו נדהמים? הם עובדים על כמות מאוד גדולה. 'שיטת ריסוס'. המודיעין האיראני מנסה להקים מגע בכמויות עם אזרחים ישראלים. הפנייה לאזרחים ישראלים נעשית בכיסוי. יש אנשים שמבינים שזה לא בסדר ומדווחים לרשויות, ויש כאלה שנוח להם לקבל כסף קל עבור משימות שלא נראות להם בעייתיות. זה נקרא: 'תהליך דרדור' -  להגיע לאנשים שיסכימו לעשות דברים יותר משמעותיים".

 לסיום אמר על המגעים לעסקת חטופים: "יש סימנים יותר טובים, אני מצר שחיכינו יותר מדי זמן .הניסיון להגיע להפוגות ארוכות עיכבו אותנו, אבל הדרך עוד ארוכה. אני מתנגד הרעיון להגיע לעסקה חלקית, שגם ככה אין לה ערובות, ולא נדע איך היא מסתיימת ולאן זה בדיוק הולך. אנחנו עלולים חלילה להשאיר חטופים שם לתקופה ארוכה עוד יותר".