פרסום ראשון: אלוף פיקוד המרכז החדש, אבי בלוט, בצעד ראשון נגד נוער הגבעות. בלוט, שגדל בהתנחלויות, התחנך במכינת עלי ונחשב אוהד להתנחלויות ביהודה ושומרון, הגיש לבית המשפט המחוזי בירושלים ערעור מנהלי על קיצור צו ההרחקה של פעיל הימין אריאל דנינו מיהודה ושומרון.

לפני כחודשיים השתחרר דנינו ממעצר מנהלי בן שבעה חודשים. מיד עם שחרורו, קיבל צו הרחקה מנהלי מיהודה ושומרון למשך חצי שנה, עליו חתם אלוף פיקוד המרכז הקודם, יהודה פוקס. בהמשך, אותו צו קוצר בעקבות ערעור. בשבוע שעבר נכנס האלוף אבי בלוט לתפקיד מפקד פיקוד המרכז במקומו של יהודה פוקס, והיום הוגש הערעור המנהלי בדרישה כי בית המשפט יורה על הארכת הרחקתו של דנינו.

בדרך לעסקת חטופים: אלו הסעיפים שעדיין נמצאים במחלוקת | דיווח  
הערכה: בניסיון החיסול של דף - נהרג גם עוד בכיר מאוד בחמאס | בן כספית   

אריאל דנינו (צילום: ללא קרדיט)
אריאל דנינו (צילום: ללא קרדיט)

דנינו הגיש ערעור על הצו לוועדת הערעורים של בית המשפט הצבאי בבקשה לקצר את תקופת ההרחקה, בכדי אפשר לילדיו להתחיל את שנת הלימודים במקום מגוריהם, וכן בכדי לאפשר לו להתחיל את לימודיו באוניברסיטת אריאל. בעקבות ערעורו של דנינו, ועדת הערעורים הורתה לקצר את משך הצו משישה חודשים לשלושה, כך שתוקפו יפוג בסוף חודש אוגוסט.

לפני כחודש הורתה ועדת הערעורים של בית המשפט הצבאי לקצר את צו ההרחקה נגד פעיל דנינו מיהודה ושומרון בהתאם לבקשתו מפרק זמן של שישה חודשים לשלושה, כך שתוקפו יפוג בעוד כחודש. אלוף פיקוד המרכז הנכנס, אבי בלוט, הגיש ערעור לוועדה על קיצור הצו. עו"ד עדי קידר מארגון חוננו מסר: "הוכחה נוספת לרדיפה, לחוסר המקצועיות ולנקמנות בה פועל השב"כ".

נוער הגבעות (צילום: פלאש 90)
נוער הגבעות (צילום: פלאש 90)

אריאל דנינו מסר: "אנחנו נמשיך להילחם ולפעול למען עם ישראל וארץ ישראל בכל מקום שנהיה בו. הבחירה היא בידיים של האלוף בלוט אם להיות חלק מהמהלך של שיבת עם ישראל לארצו או להילחם בזה כמו קודמו בתפקיד".

עו"ד קידר מארגון חוננו, המייצג את דנינו, מסר: "הערעור שהוגש נגד מרשי הוא הוכחה נוספת לרדיפה, לחוסר המקצועיות ולנקמנות בה פועל השב"כ אשר מפעיל את רשויות הצבא כחותמת גומי. אני מקווה כי האירוע הזה יידחה על הסף, תוך אמירה קשה כנגד הניסיונות החוזרים ונשנים של השב"כ והפרקליטות להצר את צעדיו של דנינו ושל שאר המתיישבים".