צה״ל פועל במטרה לפגוע ולחסל את המחבלים שהיו מעורבים בטבח השבעה באוקטובר וכיום עדיין חיים ומתנהלים בתוך רצועת עזה, עד האחרון שבהם. בימים האחרונים פגע צה״ל בעשרות מאותם מחבלים. היום (רביעי) דיווחו הפלסטינים על תשעה הרוגים בתקיפה של כטב"מ ישראלי שפגע בקבוצת אנשים שעמדה ליד בית הספר "אלקאהרה" בדרום שכונת רמאל בעיר עזה. על פי הערכה, מדובר במחבלי חמאס, שחלקם היו ממשתתפי הטבח בשבעה באוקטובר.

בשב״כ ובצה״ל יצרו מיפוי של מחבלי חמאס שהיו מעורבים בטבח. המיפוי התאפשר על בסיס חקר תמונות, סרטונים ופרסומים שהעלו אנשי החמאס ואזרחים עזתים ביום הטבח עצמו ובראשית המלחמה, בהם מופיעים פניהם של המחבלים. 

הערכה: בניסיון החיסול של דף - נהרג גם עוד בכיר מאוד בחמאס | בן כספית   
מבלי לירות כדור אחד: לישראל הזדמנות חד-פעמית לחסל את חמאס חו"ל   

הסרטון המחריד מניר עוז שפרסמה רשת CNN (צילום :CNN)

שב״כ ואמ״ן ביצעו חקר וניתוח של אותם צילומים ובנו רשימה שמית של המחבלים, בצרוף תמונותיהם. רשימה נוספת נבנתה באמצעות חקירת שבויים של חמאס ושל הג׳יאהד האיסלאמי. ברגע שמתקבל מידע על מיקומו של מחבל שלקח חלק בטבח, מתבצעת מיד סגירת מעגל קצרה בפיקוד דרום ובשב״כ ולאחר אימות המטרה מבוצע הסיכול.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

דובר צה''ל תת-אלוף דניאל הגרי (צילום: אבשלום ששוני)
דובר צה''ל תת-אלוף דניאל הגרי (צילום: אבשלום ששוני)

דובר צה״ל, דניאל הגרי, התייחס לנושא השבוע בראיון לתקשורת הערבית אמר: ״אתמול שמעתי מחמד נזאל (בכיר חמאס) אצלכם בשידור - הוא משקר. ראפע סלאמה נהרג. אני מאשר לכם את זה. הוא ודף היו ביחד. חמאס מסתירה את גורלו של דף".

עוד הוסיף הגרי: "אני מגלה לך עוד משהו: לפני שבועיים תקפנו בעיר עזה מנהיגים אחרים בחמאס וחמאס מסתירה מה עלה בגורלם. כל מי שיש לו חלק בשבעה באוקטובר, אנחנו נרדוף אחריו. כמו שעשינו בחאן יונס נגד סלאמה ודף - אנחנו נעשה נגד כל מי שאחראי על השבעה באוקטובר״.

אזור הטבח במסיבת הנובה (צילום:  יוסי זמיר פלאש 90)
אזור הטבח במסיבת הנובה (צילום: יוסי זמיר פלאש 90)