חבר הפרלמנט הלבנוני ד"ר סלים א-סייג התראיין היום (רביעי) בערוץ הטלוויזיה אל-חדת' הסעודי וביקר באופן חריף את הארגון חיזבאללה על רקע ההרס שנגרם לדרום לבנון בעקבות הלחימה מול ישראל וקרא להפסקת אש.

נסראללה מאבד סבלנות ומעלה את דרגת האיומים - עכשיו נחשפת הסיבה

כך הוא אמר: "מלכתחילה אמרנו שהישראלים מתמודדים עם הפלסטינים ושני הצדדים נכנסים למלחמה קיומית שדומה למלחמת קודש. אף אחד מהם לא יכול לנצח מבלי שהאחר יפסיד בצורה מלאה. זה בעזה. לעומת זאת, בביירות או בדרום לבנון המצב שונה. אם כך, חיזבאללה פתח במלחמה מוגבלת מול ישראל. אנו בלבנון לא רואים איך הרס לבנון מועיל לעזה ומועיל לסוגיה הפלסטינית".

הוא הוסיף: "ביירות, שהיא מגדלור גדול לעולם הערבי ולסוגיות הצודקות ובפרט הסוגיה הפלסטינית, צריכה להיות עיר נוצצת, פתוחה לכולם ומסוגלת להניף את קרנן של הסוגיות הערביות בכל החוגים ולא להיות הרוסה. על כן, אנו מבקשים ודורשים מחיזבאללה לחזור לשפיות ולהודות בכך שהמלחמה הזאת, חרף החשיבות הצבאית או הטקטית שלה, לא יכולה להביא לתוצאה לה הם מקווים ואם חצי מישראל יושמד וכל לבנון תושמד, מה לבנון תרוויח מזה ומה יצא מזה לסוגיה הפלסטינית?".

עוד אמר חבר הפרלמנט: "האויב הכי גדול כיום של לבנון זה לא ישראל, אלא הכאוס הפנימי שעלול להיגרם כתוצאה מתוקפנות ישראלית גדולה שכן מה שחיזבאללה עשה עד כה זה לתת עוד ועוד תירוצים לישראל להיכנס, להחריב ולהכות בעומק התשתית הלבנונית, שהיא לא רק מתקנים ואבנים, אלא היא התשתית שעל גביה נבנתה לבנון, תשתית החיים יחד והשותפות הלאומית".

"אנו יודעים שרוב העם הלבנוני לא רוצה במלחמה הזאת. כאשר חיזבאללה כופה אותה על הלבנונים בכוח, תוך שימוש בכל האמצעים שבידיו, הדבר מרחיב את הקרע הפנימי וגורם לקריסת המטבע הלאומי והעוני המחפיר שמכה בכל רחבי לבנון, למרות כמה תמונות תיירותיות שיוצאות לעולם. אין לנו כלכלת מלחמה ואנו לא מוכנים למלחמה ארוכה. אני חושש שהעמדה העקרונית הפוליטית הזאת תהפוך לעמדה בשטח, כאשר חיזבאללה לא ימצא תמיכה כמו בשנת 2006 ולא יראה הרבה לבנונים שמאמצים את החזון שלו", הוא אמר לסיום.

סיוע בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה.