באמ"ן תחקרו את אירועי ה-7 באוקטובר בניסיון להבין את תפיסת המודיעין ומה הביא את ישראל לא להבין מה חמאס עושה. נמצא כי להערכת אגף המודיעין, תכנון המתקפה החל כבר לפני שבע או שמונה שנים - ואמ"ן פספס הכל, כיוון שהאמינו שחמאס מורתע והקונספציה הכריעה - כך דווח בחדשות 12. עוד צוין כי גם היום, אגף המודיעין לא יודע למנות בוודאות כיצד ניתן למנוע מקרה כזה בעתיד.

עוד דווח בחדשות 12 כי הסברה שחמאס נמנע מלהשתתף בשני סבבי לחימה כיוון שהוא אוגר כוחות וכספים למתקפה - נפלה מעיניהם ומאוזניהם של מפקדי המודיעין במעלה הדרך, ונזנחה. בשורה התחתונה, כך דווח, ראש אמ"ן קיבל את הקביעות האלו. דווח על ויכוח ודיונים נוקבים, עד כדי הרמת קול בחלקם, ויכוח על פרשנות של ממצאים ותובנות.

תעודת אחריות: אלי זעירא מנתח איך זה קרה לנו שוב, 50 שנה אחרי
תחקיר בארי עשה הנחות לבכירים - על גבם של הלוחמים הנועזים | אבי אשכנזי

עוד דובר צה"ל עדכן כי הסתיימו תחקירים, והם יוצגו בשקיפות לציבור. בתוך כך דווח כי ראש אמ"ן הנוכחי, אהרון חליוה, צריך לסיים את תפקידו בשבועות הקרובים ויוחלף בראש אמ"ן חדש שיחליט כיצד ממשיכים מכאן.

נזכיר כי "צעדות השיבה" והקרבה של הפלסטינים לגבול כחלק מהן, החלו בשנת 2018 - לפני כשש שנים. בהפגנות האלו הפעילו המפגינים כוח רב מעבר לגדר כלפי חיילי צה"ל, ובכך גרמו להתקדמות ולקרבה לגדר להראות פחות חשודה - מה שיכל בסבירות מסוימת להקשות על הצבא טרם השבעה באוקטובר לזהות במה מדובר.

נזכיר כי בפברואר פורסם טור של בן כספית על כך שיממה אחרי הטבח נכנסו למפקדת 8200 ארבעה ממפקדי היחידה לשעבר, ולאחר כמה שעות שניים מהם יצאו מזועזעים. כמו כן דווח על דוח גנוז של 8200 על המחדלים שהובילו לטבח בדרום. הדוח אמור היה להיות מוצג לבכירי 8200 בפברואר. הם כבר זומנו למעמד הצגת הדוח ודיון עומק על עיקריו. הזימון בוטל. נכון לעכשיו הדוח גנוז. בינתיים הכריז הרמטכ"ל שוב על הקמת צוותי בדיקה מבצעיים.