תא"ל (מיל') רונן מנליס, לשעבר דובר צה"ל, שוחח היום (חמישי) עם ניסים משעל וגאולה אבן-סער ברדיו 103fm והביע דעתו על התנהלות רה"מ בעניין המו"מ לעסקת חטופים.

"נקבעו למלחמה מטרות, ואומרים ראשי מערכת הביטחון שממונים על הנושא, ודעתם היא המקצועית שנוצרו התנאים הביטחוניים להחזרת החטופות והחטופים", אמר. "אם לא נחזיר אותם עכשיו, בעוד שבוע או שבועיים זה יהיה לא רלוונטי".

אחרי ניסיון החיסול: חמאס מסמן את יורשו של מוחמד דף | דיווח
העסקה תרד מהפרק? "הם יעדיפו להתאבד ולא לקבל את התנאים החדשים של נתניהו"

"הדרג המדיני נדרש להחלטות מנהיגותיות שאינן פשוטות. יש נקודה בזמן שבה נוצרו התנאים האלה. העבודה שלא עושים את זה, היא בלתי נתפסת בעיניי".

בהמשך הוסיף: "ראש הממשלה הציע את המתווה הזה, והוא  אושר בקבינט המלחמה. אלה שלוש פעימות של 42 יום, ובפועל הוא ממציא תנאים שלא כתובים שם".

"מדובר גם בשקר וגם בכזב – ציר פילדלפי בכלל לא מוזכר במתווה, כי בשלב שהוא נכתב עוד לא היינו שם. ראש הממשלה לא רוצה לקבל את העסקה מרצף של שיקולים, כאשר המרכזי בהם הוא פוליטי. הוא יצליח להעביר את ההסכם רק באצבעות של הליכוד, אבל באותו יום הממשלה תיפול. יש דברים שנאמרים כהוויתם: יש שרים שאומרים שלא משנה מה כתוב בהם, הם לא יהיו מוכנים לזה".

"אני רואה לאורך השבועות האחרונים תדרוכים של כתבים מדיניים, והעובדה שהם לא ניצבים מול מצלמה ואומרים שנתניהו הוא זה שמטרפד את העסקה, היא חמורה".

לסיום אמר: "התחושה שלי הוא שהציבור הישראלי באפתיה. אנשים חסמו את נתב"ג על פסקת ההתגברות, אנחנו לא חוסמים את נתב"ג על פסקת ההפקרות. אנחנו כאזרחים ישראלים צריכים לעשות את הכול כדי להחזיר את האחים והאחיות שלנו. כל מי שהיה בתפקיד ב-7 באוקטובר, הגיע זמנו ללכת, אבל גם ראש הממשלה שמעכב את העסקה, הוא ראש ממשלת הקונספציה, הוא זה שבנה את חמאס".