בלבנון דיווחו הערב (חמישי) כי עלי ג'עפר מעתוק, מג"ד בכוח רדואן ומפקד כוח הקומנדו, חוסל בתקיפה בדרום המדינה. על פי הדיווח, הופצצה מפקדה ובה שהו עשרות מחבלים, וככל הנראה ישנם לפחות שישה הרוגים בזירה ומספר רב של פצועים. בצה"ל אישרו את התקיפה וציינו כי היה מפקד יחידה בתחום המבצעים בכוח רדואן, וכי חוסל מפקד נוסף בתחום המבצעים בגזרת חג'יר בכוח רדואן. לא דווח בהודעת צה"ל כמה נוספים חוסלו.

אחרי ניסיון החיסול: חמאס מסמן את יורשו של מוחמד דף | דיווח
צביקה מור זועם: "מטה החטופים רוצה לעשות לנו עסקת שליט 2. כאילו אין מדינה"

חיסול המפקד מכוח רדואן עלי ג'עפר מעתוק בלבנון (צילום :דובר צה"ל)

ארגון הטרור חיזבאללה הוציא הודעה כי גם הפעיל מוחמד חסן מוסטפא מעטרון שבדרום לבנון חוסל בתקיפת צה"ל.

בצה"ל מאשרים שמטוסי קרב תקפו הערב מפקדה של כוח רדואן בה שהו מחבלים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב ג׳מיג׳מה, לצד מפקדה נוספת של הארגון במרחב מג׳דל סלם. המחבלים קידמו מספר פיגועים לעבר שטח ישראל. בנוסף, מספר מחבלים נוספים מכוח רדואן שפעלו במבנים חוסלו בתקיפה. מוקדם יותר היום, מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב שקרא.

 כמה שעות קודם, מוחמד חמיד ג'בארה, בכיר במנגנון של אלפ׳גר שהוא הזרוע הצבאית של הג'אמע האסלאמית בלבנון, חוסל בתקיפה של חיל האוויר, כך אישר צה"ל. בנוסף, בוצע חיסול נוסף בצור שבדרום לבנון. במקביל ביצע צה"ל על פי הדיווחים שתי תקיפות בבקעה המערבית של לבנון.

ע"פ אל-אחבאר, בחיסול השני הטיל הראשון שירה המזל"ט בסדיקין לא פגע ברפיד, והנהג שלו הצליח לקפוץ ממנו ולרוץ לכיוון שדה סמוך, אולם המל"ט חזר וירה שלושה טילים לעבר השדה ופצע אותו קשה. כך זה נראה:

חיסול המחבל חסן עלי מהנא (צילום :דובר צה"ל)

מוחמד חמיד ג'בארה (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
מוחמד חמיד ג'בארה (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

החיסול השני בצור (צילום :רשתות ערביות)
לאחר שבלבנון החלו הדיווחים על החיסול בבקעת הלבנון, הועלתה הדריכות מתוך ההערכה כי חיזבאללה וארגון הג'אמע האסלאמית יגיב לחיסול. על פי דיווחים מלבנון כלי טיס תקף כלי רכב שנסע על כביש סמוך לעיירה ע׳זה בבקעת הלבנון, כ-80 ק״מ מגבול ישראל.

כזכור, על רקע החיסול של מוחמד בראא' קאטרג'י, איש עסקים בכיר מאוד בסוריה ומקורב למשטר אסד ולאיראן, המתיחות בצפון הגיעה ביום שלישי לשיא חדש. למרות שישראל לא לקחה אחריות למעשה, נראה כי החיסול שלו גרמה לזעם רב בצמרת חיזבאללה.

כ-90 טילים נורו משעות הצהריים של שלישי ולאורך הערב והלילה מלבנון לישראל. בין היתר הופעלו אזעקות גם בעיר נהריה לאחר שסוללות כיפת ברזל יירטו מעל העיר טילים. צה״ל מצידו פעל במהלך היממה ותקף מספר יעדים של חיזבאללה ובכלל זה חיסל שלושה מחבלים.

חלק מהתמונות והסרטונים בכתבה פורסמו לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]