התקפה על תל אביב הוא מעשה ומסר איראני. הטכנולוגיה והיכולות הן איראניות. השאלה היא מי המבצע? מי לחץ על ההדק של השיגור: חות'ים מתימן, או מליציות פרו איראניות בעיראק או בסוריה?

הכטב"מ שנורה על תל אביב הוא מסוג מתקדם, גדול עם חתימת מכ"מ נמוכה. חיל האוויר החל לתחקר את האירוע. בצה"ל מודעים ליכולות של איראן באמצעות המליציות שלה במרחב. לכן בכל זמן סביב השעון טסים בשמי המזרח התיכון מטוסי טייסת "הנחשון". שאמורים לזהות שיגורים עוינים. ולנווט לעברם מטוסי קרב או טילי ירוט כמו "חץ", "שרביט קסמים" ואו "כיפת ברזל". במקביל, צבא ארצות הברית פרס רשת מכ"מים בכל המזרח התיכון. השילוב של המערכים הללו הביאו למאות יירוטים של טילי שיוט וכטב"מים בתשעה חודשים וחצי האחרונים.

האירוע שיצית מלחמה אזורית? הרוג מפגיעת כטב"ם בתל אביב, החות'ים נטלו אחריות
ההקלטה הדרמטית מרצועת עזה הגיעה: "מוחמד דף חוסל, בקרוב סינוואר"

אבל אין מאה אחוז של חסימה. תושבי הצפון זועמים הבוקר, בצדק אגב. חלקם חוו את הפיצוץ בתל אביב ממקור ראשון מחדרי המלונות שלהם. הם זועמים על היחס התקשורתי של האירוע. בצפון חוטפים מאות כטבמ"ים על בסיס יום יומי. לעיתים כמה פעמים ביום. התקשורת כמו גם מדינת ישראל נרמלה את הירי לצפון. אבל כאשר מדובר בתל אביב זה כבר משהו אחר.

מי ששיגר את הכטב"מ, או מי שעומד מאחורי ההכוונה של השיגור, ידע לאן הוא משגר. הוא ידע שלעיר תל אביב, לאזור בו ממוקמת גם שגרירות ארצות הברית, גם  שגרירות צרפת ונוספות, ההד יהיה אחר. הוא ישמע היטב. הפיצוץ בתל אביב יצר אפקט של פאניקה של הד תקשורתי. לא כמו בצפון, וגם לא כמו לאילת שחטפה אף היא לא מעט שיגורים לכיוון.

השבוע נסראללה שיגר איום לישראל. אמר שיבצע ירי למקומות חדשים. הוא מרגיש בשבועות האחרונים את נחת הזרוע של ישראל. שמבצעת רצף חיסולים. רק הלילה חוסל מג"ד בכח "רדואן" יחד עם כל החפ"ק שלו שנמצאו במפקדה מקומית בבקעת הלבנון. מצד שני המשא ומתן לשחרור החטופים מתקדם.  יתכן שמתגבש הסכם עם מצרים ארה"ב ומדינות האזור סביב ציר פילדלפי ושליטה על רפיח כצעד ראשוני. באיראן רואים את הדברים. הם עושים את החישובים שלהם. הכטב"מ נשלח הלילה כנראה להעביר מסר נפיץ מעל שמי תל אביב. בין נציגות ארה"ב לצרפת. 

ברמה הטקטית צה"ל ידע ללמוד את האירוע. השאלה עכשיו היא ברמה האסטרטגית - איך מגיבים, למי מגיבים ומי מגיב?