החות'ים קיבלו אחריות על שיגור הכטב"ם שנפל הלילה (שישי) בלב תל אביב, הרג גבר אחד ופצע עשרה. אריה אלדד ורון קופמן דנו בכך ב־103fm עם פרופ' עוזי רבי, ראש מרכז דיין לחקר המזרח התיכון ואפריקה באוניברסיטת תל אביב, אשר הביע את דעתו באשר לאופן שבו מדינת ישראל צריכה להגיב לתקיפה. 

"מה שצריך להיות כלל אצבע: התגובה חייבת להיות פוגעת במדינה המארחת, גם אם היא נלקחה בשבי ע"י חיזבאללה או החות'ים. תשתיות, סמלי שלטון. צריך להבין – יש כאן גוף שהוא אחת מהזרועות של איראן. החבר'ה האלה עושים את זה שנים מול סעודיה והאמירויות, ויש להם ניסיון אופרטיבי מוכח. הם חסרי חוש מידה, נעדרי ריאל פוליטיק", פתח רבי את דבריו.

"היה פה פספוס, וישראל לא עמדה בפרץ הפעם, אבל אי אפשר לחשוב גם במונחים של דפנסיבה. יש את ארה"ב שנתפסת בעיניי ה'בד גאיז' כמדינה שנמצאת על כרעי תרנגולת. הם חוששים שעוד חמישה חודשים יהיה נשיא שיש אצלו את הממד הבלתי צפוי. לכן יש להם חלון זמן שהם ירצו להיכנס פה. לגבי החותים, הם מדברים על חיסול ישראל וכל הדברים האלה. הכטבם שהם שיגרו נקרא 'יפו'. הדברים נעשו בתכנון. הוא לא בהכרח של איראן – יכול להיות שהם פעלו לבד".

הכטב"ם בתל אביב הוא רק יריית הפתיחה? החות'ים חשפו את הנשק שובר השוויון

טעות אנוש שעלתה בחיי אדם: זו הסיבה לכך שלא הופעלה התרעה בתל אביב

"הבחינה בשני ממדים: מבצעית: ישראל הופכת להיות מעבדה של כלים איראנים, ואנחנו רואים מאוקראינה שאיראן היא מעצמת כטב"מית. המבחן השני הוא פסיכולוגי תודעתי – זה העניין. אלה גופים שאם לא תשיב מלחמה שערה עמוקה אכזרית ויעילה הם לא ידעו שובע. בואו נשנה את תפיסות היסוד שלנו כאן – אם לא תגיב באופן שהצד  השני יבין שיש לו נזק, תגביר את התיאבון השלילי שלו. סיכול ממוקד עם כל הכבוד, לא צריך לעשות פה", הוסיף רבי.

"אתה צריך בק-אפ. ישראל לא נגעה בנושא של החותים כי היה ברור שהם מתעסקים על כל העולם. יש קואליציה בריטית אמריקאית שעובדת מולם במונחים כירורגית. אין מדינה בשם תימן, אין לבנון אין סוריה ואין עיראק. אלה ארצות הפקר. איראן בזדוניות הפכה להיות הכי חזקה שם דרך הפרוקסיז שלה. 40 שנה היא עובדת על כל האופרציה הזאת. מדינת ישראל חיה לצד חבורה של קבוצות ברבריות שמדברות בפה מלא על השמדתה של ישראל. איך משדרים את זה למדינה מערבית כמו ישראל? היא צריכה שינוי גדול לא רק באדם, צריך להביא לפה משהו אחר. גם שתואם גם את המאה ה-21 וגם את המזרח התיכון", המשיך.

"אתה צריך להיות נאסטי ולעשות לאיראן את מה שהיא עושה לך. למה שאיראן לא תחשוש מכל מי שנמצא לידה שיהפכו לפרוקסי בשירותו של מישהו אחר?" למה שהיא לא תחשוש לפגיעה מיידית במה שנקרא תשתיות אזרחיות? ברגע שהם חשים שאין בצד השני הבנה ויש נאיביות מערבית, התיאבון השלילי שלהם הולך וגדל. זה ילך ויתעצם. אני מקווה שעם ראש חדש ישראל תתחיל להתנהל במזרח התיכון בצורה שהיא הרבה יותר אפקטיבית ונכונה".

"אנחנו דמוקרטיה, אבל לא כזו שגובלת בשוויץ או בלוקסמבורג. מרוב מוסריות המדינה הזאת תאבד את עצמה. כל מי שידו הייתה בתפיסות האלה, אלה אנשים ששייכים למאה העשרים והם צריכים לפנות את הדרך למה שלא נגוע לכל מה שהיה פה מאז 2005. ישראל צריכה משהו אחר, ואני מאמין שזה יגיע", סיים רבי את דבריו.