תא"ל במיל אביבי, ששימש בעברו גם כראש לשכת הרמטכ"ל, שוחח היום (שישי) עם "מעריב" והתייחס לאירועי פיצוץ הכטב"מ בתל אביב. "כמובן שמדובר פה בכישלון של מערך ההתראה וההגנה האווירית של ישראל", הוא קבע. "זה כטב"מ בסדר גודל שמדינת ישראל אמורה לזהות וליירט, זה לא הכטב"מים המאוד קטנים שמשוגרים מדרום לבנון". 

מוקדם יותר נודע כי מדובר בכטב"מ ארוך טווח, גדול ממדים שטס ושהה באוויר שעות ארוכות. בצה"ל מעדכנים כי היה גילוי של המטרה, הכטב"מ טס בגובה נמוך ולא בנתיב טיסה אזרחי. המערכות זיהו את המטרה בחלק מנתיב טיסתה, אולם, בשל טעות אנוש בחיל האוויר לא הופעלה התרעה ולא הופעל כוח.

פגיעה בסמלי השלטון בלב טהרן? עוזי רבי משוכנע מה צריכה להיות התגובה לירי הכטב"ם
הכטב"ם בתל אביב הוא רק יריית הפתיחה? החות'ים חשפו את הנשק שובר השוויון

אביבי הסביר כי "עובדתית ארצות הברית יירטה שלושה כטב"מים כאלה, שהיו באותה קבוצת כטב"מים ששוגרה והייתה בדרך לישראל, ולכן ברור שניתן לזהות". עוד הוא מציין את מה שכבר ידוע "חייל האוויר בהחלט אומר שמדובר פה באיזה כשל. יתכן אנושי, אבל כדאי לבדוק את זה". 

בנוסף אביבי אמר: "יש פה אירוע שמבחינת היכולות יכול להיות דרמטי, כי בסוף פגעו בתל אביב". עם זאת, הוא מסייג: "רמת הנזק שהכטב"מים האלה מסוגלים לעשות היא מאוד נמוכה בהשוואה לטילים בליסטים של מאות קילוגרמים, שעלולים להסב נזק עצום אם הם נופלים, ולכן צריך גם לקחת את זה בפרופורציה". 

אביבי הודה: "אנחנו לא רגילים לראות את המרחב האווירי שלנו נחדר בצורה כזו, אבל צריך להבין שגם האיום באופן יחסי הוא איום פחות גדול מאיומים פוטנציאליים אחרים". 

הוא סיכם: "אנחנו צריכים לראות שחיל האוויר מפיק לקחים ומביא לכך שנמנעת האפשרות של חדירה של כלי טיס בלתי מאוישים שצה"ל אמור ליירט."