כלי טיס בלתי מאויש מסוג צימאד 3 מתוצרת איראן, ששוגר להערכת הצבא על ידי החות'ים מתימן, הצליח לחדור הלילה לשטח ישראל, הגיע עד למרכז תל אביב, והרג גבר ופצע עוד 10 בני אדם במצב קל. למרות הפעילות המסיבית של חיל האוויר, לא בוצע יירוט של הכלי, מאחר שאינו זוהה ככטב"ם עוין.  

דובר החות'ים יחיא סריע התייחס ולקח אחריות על שיגור הכטב"ם: "ביצענו פעולה צבאית איכותית  - באמצעות כטב"ם חדש בשם 'יפו' המסוגל לעקוף את מערכות היירוט של ישראל ולא ניתן לזיהוי באמצעות מכ"מים. הפעולה השיגה את יעדיה בהצלחה". עוד הוסיף בהצהרתו: "מכריז על אזור יפו כאזור לא בטוח שהיווה יעד מרכזי. מתמקד בפגיעה בחזית של האויב הציוני ובהגעה לעומק. יש לנו בנק של מטרות בישראל, כולל מטרות צבאיות וביטחוניות רגישות, ונמשיך לפגוע בהן". 

הותר לפרסום: יבגני פרדר הוא ההרוג מפגיעת הכטב"ם בתל אביב
מגיח מתוך הים וגורם לפיצוץ אדיר: תיעוד מזווית חדשה של פגיעת הכטב"ם בתל אביב

במכון המחקר "עלמא", שופכים אור על סוג ויכולות כטב"ם צימאד 3 אשר שוגר הלילה. "מדובר בכטב"ם הנמצא בשימוש החות'ים מזה מספר שנים, ולמרות הטענות כי מדובר בכטב"ם מייצור מקומי - ככל הנראה מדובר בכטב"ם איראני KAS-04 או בנגזרת שלו", מעריכים. עוד אומרים במכון המחקר כי הצימאד 3 הוא בעל טווח מקסימלי של 1700 ק"מ - וביכולתו לשאת כ-40 ק"ג של חומר נפץ. "בהנחה כי הכטב"ם שוגר מתימן ולא בשיתוף פעולה ממקום אחר, אורך המסלול בו הוא טס הלילה עומד על למעלה מ-2,000 ק"מ, ולכן ניתן להניח כי משקל חומר הנפץ הופחת לטובת תוספת דלק". 

אפשרות נוספת על פי "עלמא" היא כי בכטב"ם נערכו שינויים נוספים שסייעו להגדיל את טווח הטיסה שלו. מהמידע הקיים באשר ליכולות המצויות בידי החות'ים, ניתן להעריך כי מסלול הטיסה והיעד הוזנו לכטב"ם לפני שיגורו - או זמן קצר לאחר מכן, וכי לאורך מרבית הדרך התבסס הניווט על מערכות INS או GNSS. עד כה, בצעו החות'ים 23 התקפות נגד ישראל, 13 מתוכן כללו כטב"מים.

פרופ' אמציה ברעם, מזרחן ומומחה להיסטוריה של המזרח התיכון באוניברסיטת חיפה, אמר בשיחה עם "מעריב" כי "כבר מספר חודשים שהחות'ים מוציאים הודעות ואיומים על כך שהם רוצים לתקוף את נמל חיפה, הים התיכון - והלילה, אולי הם הגיעו למסקנה שיש לפעול בצורה מעשית. הם רוצים להוות גורם חשוב בכל תהליך ההתנגדות למלחמה של ישראל בעזה, והתקיפה הלילה - היא ביטוי לכך".

ברעם סבור כי ישראל חייבת לתקוף בחזרה את החות'ים ולא לשתוק ולהיכנע להם: "לחות'ים אכפת מהאוכלוסייה השיעית והשבטים השונים בצפון תימן, ולכן ירתעו מתקיפה של ישראל או ארה"ב. אני מעריך כי יש לפתוח בפעולה צבאית שתכלול שיגור של מספר כטב"מים ישראליים שיתפוצצו לעבר מטרות חשובות ואסטרטגיות עבור החות'ים, כמו מחסני נשק, מחסני תחמושת ומפקדות. אני מזכיר שבמלחמת ששת הימים בשנת 1967, פתחנו במלחמה עם מצרים לאחר שסגרה לנו את מיצרי טיראן ואת הים האדום. מנגד לכך, בעקבות פעולות הטרור של החות'ים, מיצרי טיראן ונמל אילת סגורים לתנועה ומשותקים כבר 9 חודשים - אך לא נרשמה תגובה משמעותית של ישראל עד כה. אין תעוזה צבאית או מדינית ישראלית בהקשר של החות'ים, אך חייב להבין כי אם לא נעניש אותם - הם עלולים לנהוג כך שוב", הזהיר.