בצה"ל ממשיכים לחקור את האירוע החריג שהתרחש לפנות בוקר (שישי), כאשר כטב"ם ששוגר על ידי החות'ים בתימן חצה לשטח ישראל, התרסק בתל אביב וגרם למותו של יבגני פרדר. בצה"ל עדיין חוקרים מדוע לא סומן כמטרה עוינת ובהתאם, לא יורט על ידי חיל האוויר – זאת על אף שזוהה במכ"מ מספר דקות לפני הפגיעה הקטלנית.

בחיל האוויר מנסים לשחזר את נתיב הטיסה המשוער של הכטב״ם, ועל פי הערכות ראשוניות הוא שוגר מתימן, טס מעל אלפיים קילומטרים דרך מצרים אל חופי הים התיכון – ככל הנראה באזור אל-עריש. משם המשיך הכטב"ם צפונה, עד שכאמור התרסק באזור מגורים ברחוב בן יהודה בתל אביב.

מגיח מהים וגורם לפיצוץ אדיר: תיעוד מזווית חדשה של פגיעת הכטב"ם בתל אביב

מאז תחילת המלחמה, מערכות ההגנה האווירית ומטוסי חיל האוויר סיכלו אלפי שיגורים של טילים מכלל חזיתות הלחימה. על פי נתוני צה״ל: רק מתימן שוגרו 200 כטב"מים וטילי שיוט שהיו בדרכם לפגוע במטרות בישראל. פרט לכטב"ם שפגע הלילה – כל השיגורים יורטו.

יבגני פרדר (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
יבגני פרדר (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

כזכור, פיצוץ גדול נשמע הלילה ברחוב בן יהודה בתל אביב כתוצאה מירי כטב"ם, וגרם למותו של אדם אחד ולכעשרה פצועים. ההרוג אותר בסמוך לזירת הנפילה, שישן בחדר על גג בנין ונפגע מהרסיסים. שוטרים, מתנדבי זק"א ועובדי עיריית תל אביב הגיעו לזירה וטיפלו בנפגעים ובנזק.

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, צייץ הבוקר: "עיריית תל אביב-יפו עוברת למצב כוננות מוגבר לאור אירוע הכטב״ם הקשה הלילה, בו נהרג אדם אחד ונוספים נפצעו. המלחמה עדיין כאן, והיא קשה וכואבת. כוחות העירייה הגיעו לנקודה במהרה וטיפלו באירוע, ואנו ערוכים להתפתחויות, אם יהיו. אני קורא לציבור להישמע להנחיות".

בתוך כך, צבא ארה"ב יירט מספר כטב"מים על הקרקע, טרם שוגרו. אופציות השיגור הן מסוריה, עיראק ותימן. מבחינת יכולות העבר, ניתן שהשיגור בוצע גם מלבנון, אך בחיזבאללה ובמדינה טרם ירו לכיוון במרכז. לפי ערוץ אל-ערביה, ארצות הברית יירטה טיל בליסטי ושלושה כטבמים ששיגרו החות׳ים אל ישראל במהלך הלילה, אך הרביעי הצליח לפגוע בתל אביב.