הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר אתמול (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו כי יש לפעול כעת להתקדמות בעסקת החטופים – כך דיווח ברק רביד בוואלה, מפי שני מקורות שמעורים בפרטים. לפי הדיווח, לאחרי דבריו של הרמטכ"ל, סיים נתניהו את הדיון – כחצי שעה בלבד לאחר שהחל. במקביל, שר הביטחון גלנט שוקל לפנות בקולו לציבור, כפי שדיווח אלון בן דוד בחדשות 13.

המקורות ציינו כי הלוי הסביר בדבריו כי יש צורך בעסקת חטופים עבור קידום יעדי המלחמה באופן כללי ובמיוחד על רקע הנקודה המבצעית בה נמצא צה״ל כעת. הלוי ציין כי אין שום דבר שימנע מישראל לחזור ללחימה בעזה וחשוב להגיע לעסקה עכשיו.  

הדיון החל בשעה 23:00 ועסק באסטרטגיה הרחבה של ישראל במלחמה, והשתתפו בו גם שר הביטחון יואב גלנט, ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב״כ רונן בר ובכירים נוספים במערכת הביטחון. לטענת אחד הגורמים, כאמור, כחצי שעה לאחר תחילת הפגישה, ולאחר אמירתו של הרמטכ"ל, "נתניהו אמר שמאוחר, ושהוא עייף״.

היום, אלון בן דוד דיווח כי שר הביטחון יואב גלנט רוצה להגביר את הלחץ על ראש הממשלה נתניהו להגיע לעסקה והוא שוקל לפנות לציבור בקולו ולומר כי הקרקע בשלה להגיע להסכם. על פי הדיווח, השר גלנט לא טוען כי מדובר בעסקה מושלמת, אבל כן כזו שאפשר לחתום עליה ולהחזיר חטופים הביתה.

מוקדם יותר היום, התייחס מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן למגעים לעסקה, ואמר: ״אני מאמין שאנחנו בתוך קו 10 היארדים״, אמר בלינקן במטאפורה מתחום הפוטבול: ״אנחנו בדרך לקו השער ולהשגת הסכם שיביא להפסקת אש ויחזיר את החטופים״.