ברשת CNN פרסמו אתמול (שישי) את עדויות השכנים של משפחת אל-ג'מאל שהחזיקה בביתם ברצועת עזה את החטופים שלומי זיו, אנדריי קוזלוב ואלמוג מאיר, ששוחררו במבצע חילוץ החטופים בתחילת החודש שעבר. נועה ארגמני הוחזקה בבית אחר סמוך, השייך למשפחת אבו נאר.

מבצע חילוץ החטופים (צילום: דובר צהל)
מבצע חילוץ החטופים (צילום: דובר צהל)

משפחת אל-ג'מאל זכתה להערכה רבה במחנה הפליטים נוסיארת. ד"ר אחמד אל-ג'מאל היה רופא ופעיל חמאס ובנו, עבדאללה היה מעורכי העיתון הערבי "אלג'זירה". השכנים מספרים כי בעוד שאנשים ידעו כי יש למשפחה קשרים לחמאס, איש לא היה יכול לנחש עד כמה עמוקים הקשרים הללו.

לאחר החילוץ בחודש שעבר, השכנים במחנה הפליטים שבמרכז רצועת עזה אמרו ל-CNN שהם נדהמו לגלות שאחמד אל-ג'מאל החזיק בביתו חטופים. "אילו ידענו, אילו היה אומר לנו, היינו נוקטים באמצעי זהירות, מתחבאים או עוברים למקום אחר", אמר אחד השכנים, אבו מוחמד אל טהראווי.

בלינקן מתריע: "איראן נמצאת כשבועיים מיכולת גרעינית מלאה"
הכטב"ם זוהה מספר דקות לפני הפגיעה: המסלול שעשה נחשף

ג'מל עבד (צילום: רשתות ערביות)
ג'מל עבד (צילום: רשתות ערביות)

אחמד אל-ג'מאל היה רופא ועבד במסגד המקומי, לפי השכנים. עבדאללה אל-ג'מאל, בן 36, היה עיתונאי עצמאי שכתב על המלחמה בעזה עבור העיתון "Palestine Chronicle". עבדאללה שימש כדובר משרד העבודה של עזה כבר ב-2022, תפקיד שהופקד רק בידי אנשי חמאס. בפייסבוק הוא פרסם תמונות של בנו הצעיר לבוש במדי הזרוע הצבאית של החמאס וב-7 באוקטובר שיבח בגלוי את ההתקפה על ישראל.